Drugi motoryzacyjny gigant wydłuża gwarancję z powodu koronawirusa

Drugi motoryzacyjny gigant wydłuża gwarancję z powodu koronawirusa

Nowy Hyundai i30
Nowy Hyundai i30 Źródło: Hyundai
Do marki Kia dołącza Hyundai i także wydłuża gwarancję posiadaczom swoich samochodów. Akcja obejmie ponad milion aut, w tym jeżdżące po Polsce.

Na pomysł wpadła Kia. Jej akcja nazywa się „Kia Promise”. To globalny program przedłużenia gwarancji samochodów. Dzięki niemu klienci, którzy nie mogą przemieszczać się z powodu pandemii wirusa SARS-CoV-2 (wywołującego chorobę COVID-19), nie muszą się o gwarancję martwić. Z informacji przekazanych prze Kia Motors Corporation wynika, że firma przedłuża ochronę samochodów objętych gwarancją producenta, która wygasła lub miałyby wygasnąć między 1 lutego a 30 kwietnia 2020 roku.

Teraz do akcji dołączył siostrzany producent Kii, czyli Hyundai Motor. Firma ogłosiła program „Hyunday Care”. Analogicznie wydłuża on okres gwarancji samochodów na całym świecie.

W jego ramach przedłużony został okres gwarancji dla wszystkich samochodów, którym gwarancja wygasnąć miała w okresie od 1 marca do 30 kwietnia 2020 roku, do końca maja 2020 roku. Ponad 1,21 miliona samochodów ze 175 krajów kwalifikuje się do wydłużenia gwarancji w programie.

– Zdajemy sobie sprawę, że wielu naszych klientów może mieć teraz ograniczony dostęp do serwisowania pojazdów. Klienci, którzy mogli mieć wątpliwości, czy ich pojazdy będą kwalifikować się do napraw gwarancyjnych i usług powiązanych w nadchodzących miesiącach, zyskają pewność, że tak będzie – powiedział Sebastian Cyborowski, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland.

W kolejnych dniach pracownicy Hyundai Motor Poland będą kontaktować się z klientami, których samochody zostały objęte programem oraz przedłużonym Assistance w Polsce oraz zamieszczą informacje na temat programu na stronie internetowej firmy.

Czytaj też:
Pierwszy producent wydłuża gwarancję w związku z epidemią koronawirusa
Czytaj też:
Jest cennik nowego Hyundaia i30