Oba auta wyróżnia „doszlifowana” w sportowym tonie stylizacja, w tym odświeżony przedni pas. W pełni LED-owe reflektory mają smuklejszy wygląd, a tylne lampy LED otrzymały przeprojektowane wkłady. Jednocześnie dwudrzwiowe odmiany oferują kluczowe rozwiązania znane ze zmodernizowanej Klasy E.
Mercedes-Benz Klasa E Coupé
Należą do nich zelektryfikowane silniki benzynowe i wysokoprężne z alternatorem zintegrowanym z rozrusznikiem (ISG), nowa generacja systemów wsparcia oraz system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
Mercedes-Benz Klasa E Coupé
Klasa E Kabriolet pozwala podróżować na dłuższych trasach maksymalnie czterem osobom. Opcjonalnie można ją wyposażyć w elektrycznie sterowany układ ograniczania zawirowań powietrza w kabinie Aircap oraz ogrzewanie okolic karku Airscarf. Akustycznie izolowane poszycie dachowe ma wielowarstwową strukturę, co zapewnia komfortowe warunki niezależnie od pory roku i zmniejsza poziom hałasu w kabinie. Podróżujący mogą swobodnie rozmawiać nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami.
Mercedes-Benz Klasa E Kabriolet
Nowa Klasa E otrzymała najnowszą generację systemów wspomagających. Coupé i Kabriolet mogą szybko i inteligentnie reagować w obliczu braku reakcji kierowcy. Funkcja wykrywania trzymania dłoni w kierownicy działa teraz pojemnościowo, zwiększając łatwość prowadzenia podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. M.in. dlatego nowa Klasa E została wyposażona w całkowicie nową, inteligentną kierownicę. Powierzchnie odpowiadające za obsługę mają czarne wykończenie o wysokim połysku, a elementy ozdobne i oprawa zyskały srebrne wykończenie. Funkcje zestawu wskaźników i systemu operacyjnego obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, które nie korzystają już z techniki optycznej, lecz pojemnościowej.
Mercedes-Benz Klasa E Kabriolet
Układy napędowe Klasy E po liftingu zelektryfikowano układu napędowego. Także nowe dwudrzwiowe odmiany korzystają z topowej wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego o mocy 265 KM, którą po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG). Wykorzystano też 48-woltową pokładową instalację elektryczną, posiadającą funkcje rekuperacji i możliwość „żeglowania”.
Mercedes-Benz Klasa E Coupé
Zastosowana druga generacja ISG jest teraz zintegrowana z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dostępny bezzwłocznie dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 20 KM mocy i 180 Nm momentu obrotowego.
Mercedes-Benz Klasa E Kabriolet
48-woltowa technika wraz z ISG funkcjonuje też w 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym. Jednostka znana jest z CLS-a, Klasy S i GLE. Zapewnia elektryczny „zastrzyk” do 22 KM i 250 Nm. W autach standardowo montowany jest napęd na wszystkie koła 4Matic.
Moc obu aut wyjściowo to od 194-367 KM. Klasa E Coupé i Kabriolet zadebiutują w europejskich salonach jesienią 2020 r.Czytaj też:
Jest cennik nowego Mercedesa GLACzytaj też:
Prezesem Astona Martina będzie Niemiec z Mercedesa-AMG