Są nowe zasady bezpieczeństwa samochodach Ubera w Polsce

Są nowe zasady bezpieczeństwa samochodach Ubera w Polsce

Uber, zdjęcie ilustracyjne
Uber, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Fotolia / fot. markistock
Samochody Ubera będą dodatkowo zabezpieczone, a pasażerowie będą proszeni o wykonanie szeregu czynności

Nowa politykę bezpieczeństwa wprowadza Uber. Firma „chce mieć pewność, że pasażerowie czują się bezpiecznie podczas jazdy jej autami”.

By zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i kierowcom, Uber ułatwił zaopatrzenie w przesłony ochronne większości pojazdów aktywnych w aplikacji w Polsce.

Teraz wprowadza nowe standardy bezpieczeństwa, które łączą zalecenia ustawowe, rady wiodących ekspertów i technologię firmy, jednocześnie dzieląc odpowiedzialność z pasażerami.

Nowe standardy bezpieczeństwa obejmują:

  • Równe wymagania – Od dziś (28 maja) pasażerowie nie powinni zajmować przedniego miejsca, tak aby zachować bezpieczną odległość między pasażerem i kierowcą. Uber prosi wszystkich pasażerów i kierowców o noszenie osłony twarzy lub maski, nawet jeśli pojazd wyposażony jest w przesłonę ochronną. Zarówno pasażer jak i kierowca mogą anulować przejazd jeżeli nie czują się bezpiecznie.
  • Weryfikacja zakrycia twarzy przez kierowcę – Uber wprowadza nową funkcję sprawdzającą czy kierowcy noszą osłonę twarzy lub maskę ochronną podczas jazdy. Gdy kierowca pomyślnie przejdzie proces weryfikacji, aplikacja powiadomi o tym.
  • Gotowi do przejazdu – Za każdym razem rozpoczynając przejazd aplikacja będzie prosić o potwierdzenie zastosowanych przez pasażera środków bezpieczeństwa, w tym zasłonięcia twarzy oraz umycia rąk. Kierowcy będą weryfikowani w podobny sposób.
  • Informacja zwrotna na temat bezpieczeństwa przejazdu – Uber ma prośba o ocenę kierowcy. Jednak teraz pasażer będzie mógł/a dodatkowo wyrazić opinię związaną ze zdrowiem i czystością, dotyczącą np. braku osłony twarzy kierowcy. W ten sposób pasażer będzie mieć wpływ na utrzymanie bezpieczeństwa całej społeczności.

Czytaj też:
Uber znowu zwalnia. Zamówienia na przejazdy spadły o 80 proc.
Czytaj też:
Rywal Ubera rośnie w siłę. Firma pozyskała 100 mln euro na ekspansję