Typowo dla rodziny GTS szczególnie ważną rolę odgrywa tu układ napędowy: zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską Cayenne GTS znów bije serce V8. Czterolitrowa jednostka biturbo o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm oferuje znacznie lepszą wydajność we wszystkich dyscyplinach. Z pakietem Sport Chrono obie odmiany GTS rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i uzyskują prędkość maksymalną 270 km/h. Nowy pakiet GTS kompletują obniżone, zorientowane na osiągi podwozie, unikalny design oraz bogatsze wyposażenie.
Porsche Cayenne GTS
Opracowany przez Porsche 4-litrowy silnik V8 biturbo z flagowego Cayenne'a sprawia, że nowe Cayenne GTS oferuje teraz o 20 KM i 20 Nm więcej od swojego poprzednika.
Skutkuje to znacznie lepszymi osiągami, również w przypadku nowego Cayenne GTS Coupé: standardowo sprint od 0 do 100 km/h trwa teraz o 0,6 sekundy krócej niż wcześniej z pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h.
Porsche Cayenne GTS
Jednocześnie nacisk położono na kwestie efektywności. Swój wkład mają tu m.in. optymalnie dobrana 8-biegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S, adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny z centralnie umieszczonym wtryskiwaczem oraz inteligentnie zaprojektowany system zarządzania ciepłem. W cyklu NEDC najbardziej sportowe modele Cayenne notują zużycie paliwa od 11,2 do 11,4 l/100 km.
Porsche Cayenne GTS
Do osiągów nowych SUV-ów dopasowano specjalnie skonfigurowane sportowe układy wydechowe. Standardowa specyfikacja obejmuje wydech z końcówkami umieszczonymi po bokach, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu „soczystego”, sportowego brzmienia o niepowtarzalnym charakterze. Nowością jest sportowy układ wydechowy dostrojony pod kątem wysokich częstotliwości. Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupé, a w przyszłości będą dostępne także w Cayenne Turbo Coupé – w każdym przypadku w połączeniu z opcjonalnym pakietem optymalizującym masę własną.
Porsche Cayenne GTS
Konfiguracja podwozia nowych wariantów Cayenne GTS jest nowa. Standardowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami ma o 20 mm zmniejszony prześwit i obejmuje aktywną, wyjątkowo sportowo zestrojoną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Seryjnie montowany jest również układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). W połączeniu ze standardowymi 21-calowymi obręczami RS Spyder Design oraz dużymi, żeliwnymi hamulcami (tarcze 390 x 38 mm z przodu, 358 x 28 mm z tyłu) z czerwonymi zaciskami nowe warianty Cayenne GTS można uznać za prawdziwe auta sportowe. Na życzenie wytracanie prędkości można zoptymalizować za sprawą hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu albo układu hamulcowego Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Lista dodatków obejmuje też trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o 10 mm, skrętną tylną oś oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Porsche Cayenne GTS
Standardowy pakiet Sport Design – w połączeniu z licznymi akcentami w kolorze czarnym – zapewnia ekskluzywny wygląd. Nowe warianty Cayenne GTS są standardowo wyposażone w czarne 21-calowe obręcze RS Spyder Design z satynowym wykończeniem. Kolor czarny mają też przednie wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu i napis „Porsche” z tyłu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.
Porsche Cayenne GTS
Standardowo montowane sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, zarezerwowane wyłącznie dla nowych wariantów GTS, z uwagi na wydatniejsze boczki zapewniają optymalne podparcie przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Na drzwiach, osłonach progów, obrotomierzu i zagłówkach znalazło się logo „GTS”.
Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać; pierwsze samochody będą dostępne u dealerów od początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupé – od 590 tys. zł.Czytaj też:
Dla tradycjonalistów. Porsche 911 Targa na 50-lecieCzytaj też:
Najseksowniejsze Porsche 911 wjeżdża do salonów. Jaka jest cena Targi?