Ile są warte motoryzacyjne marki? Która z nich jest najcenniejsza?

Ile są warte motoryzacyjne marki? Która z nich jest najcenniejsza?

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross Źródło: Toyota
Ostatnio pisaliśmy, że najbardziej wartościowym przedsiębiorstwem motoryzacyjnym na świecie stała się Tesla. A która marka jest najwięcej warta?

Jak się okazuje, nie Tesla, ale Toyota. To japoński gigant zajął pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej w najnowszym raporcie „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands 2020”. W badaniu międzynarodowej firmy badawczej Kantar, Toyota została liderem producentów samochodów po raz 8 z rzędu i 13 od początku istnienia tego badania.

Wartość marki Toyota wyniosła w tym roku 28,38 miliardów dolarów, jak wynika z oceny firmy Kantar. W zestawieniu wszystkich globalnych marek japoński producent zajmuje 48 miejsce i jest pierwszą z zaledwie 3 marek motoryzacyjnych w Top 100 rankingu BrandZ.

Raport „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands” powstaje na podstawie wielu różnych wskaźników, takich jak wyniki finansowe marek, badania opinii publicznej, bieżące działania firm oraz plany na przyszłość. Bardzo istotnym czynnikiem jest zaangażowanie w ochronę środowiska i rozwijanie proekologicznych technologii.

Top10 marek, BrandZ 2020 (motoryzacja):

  1. Toyota – 28,388 mld dolarów
  2. Mercedes-Benz – 21,349 mld dolarów
  3. BMW –20,517 mld dolarów
  4. Tesla – 11,350 mld dolarów
  5. Ford – 10,067 mld dolarów
  6. Honda – 9,974 mld dolarów
  7. Nissan – 8,658 mld dolarów
  8. Audi – 7,334 mld dolarów
  9. Volkswagen – 6,462 mld dolarów
  10. Porsche – 5,606 mld dolarów.

Czytaj też:
Tesla gwiazdą Wall Street. Firma Elona Muska jest już warta więcej niż Disney, czy Coca-cola