Ceny Sorento zaczynają się od 157 900 zł za 230-konną hybrydę z napędem na przednie koła, w wersji wyposażenia M. Bogatsza wersja L jest droższa o 13 tys. zł, a topowa XL – o 26 tys. zł. Napęd na cztery koła w hybrydowym Sorento wymaga dopłaty 9 tys. zł. Za SUV-a napędzanego 202-konnym silnikiem Diesla i standardowo wyposażonego w napęd na cztery koła trzeba zapłacić od 189 900 zł. W chwili uruchomienia sprzedaży nowe Sorento z najbogatszym wyposażeniem XL będzie dostępne w wersji limitowanej Prestige Line, z pakietem wyposażenia o wartości 23 tys. zł oferowanym w promocyjnej cenie 18 tys. zł.
Co ważne, Kia Sorento jest o blisko 18 tys. zł tańsza niż lider segmentu w Polsce i o ponad 50 tys. zł tańsza niż najbardziej popularne SUV-y klasy premium w tym segmencie. W Polsce Sorento standardowo jest oferowane jako samochód 7-miejscowy. W sprzedaży w Europie, w tym w Polsce, auto będzie dostępne od trzeciego kwartału 2020 roku, z 7-letnią gwarancją lub do przejechania 150 tys. kilometrów.
Nowa Kia Sorento
Przede wszystkim Sorento zmieniła się wizualnie. Poprzednia była obła, ta ma ostrzejsze linie i nowe proporcje, które optycznie wydłużają nadwozie. W środku zastosowano nowe materiały i wyświetlacze, które zastąpiły większość przycisków. Auto jest pierwszym samochodem skonstruowanym w oparciu o nową platformę podłogową, przeznaczoną dla nowej generacji średniej wielkości SUV-ów marki. Dzięki niej Sorento jest większa, przestronniejsza i ma większy bagażnik. Co ważniejsze nawet, ta nowa platforma podłogowa umożliwiła zastosowanie nowych zelektryfikowanych układów napędowych. Po raz pierwszy w historii Sorento jest oferowane jako hybryda, a w przyszłości pojawi się również w wersji hybrydowej typu plug-in.
Nowa Kia Sorento
Nowy model jest o 10 mm dłuższy niż jego poprzednik i mierzy 4 810 mm długości, ale ma krótsze zwisy z przodu i z tyłu. O 35 mm zwiększył się rozstaw osi (teraz 2 815 mm). Nowe Sorento wygląda nie tylko na dłuższe, ale również na niższe niż poprzedni model, mimo że jest od niego o 10 mm wyższe. Optycznie wydłuża je długa pokrywa silnika, którą uzyskano między innymi przez przesunięcie przedniego słupka o 30 mm dalej od przedniej osi.
Nowa Kia Sorento
SUV ma kabinę dla maksymalnie siedmiu pasażerów oraz jeden z największych w klasie bagażników, który – w zależności od wersji Sorento – liczy 821 litrów pojemności (w modelu siedmioosobowym) lub 910 litrów (w aucie dla 5 osób). Pojemność bagażnika zwiększono o 32 proc. w porównaniu z pojemnością bagażnika Sorento poprzedniej generacji.
Flagowy SUV po raz pierwszy będzie oferowany ze zelektryfikowanymi układami napędowymi. Do wyboru będą wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in. Hybrydowy układ napędowy składa się z 1,6-litrowej jednostki napędowej T-GDi, silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm.
Nowa Kia Sorento
W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Europie do wyboru będą mieli również wersję napędzaną nowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra. Ta jednostka napędowa dysponuje maksymalną mocą 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 441 Nm.
Sprzedaż nowego Sorento w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2020 roku.Czytaj też:
Nowy SUV Koreańczyków. Kia Seltos