Audi z nowym kompaktem przyszło jako ostatnie. Najpierw był Mercedes z nową Klasą A, potem przednionapędowe BMW serii 1. Wreszcie jest trzeci konkurent – Audi A3.
Model bardzo ważny, od końca lat 90. XX wieku (debiut A3 pierwszej generacji) sprzedało się ponad 5 mln egzemplarzy. Teraz czas na czwartą już wersję, która debiutuje, nietypowo dla Audi, od razu w dwóch typach nadwozia – jako Sportback i Limousine.
Audi A3. Wygląd
Zarówno nowe Audi A3 Sportback, jak i A3 Limousine mają kompaktowe proporcje o sportowej stylistyce. Z przodu to osłona chłodnicy singleframe i duże wloty powietrza, bo bokach płynna linia od reflektorów aż do tylnych świateł. Powierzchnia poniżej jest wklęsła – to nowy motyw w stylistyce Audi, mocniej podkreślający nadkola. Kolejną innowacją są cyfrowe światła do jazdy w dzień umieszczone w reflektorach diodowych Matrix. Składają się one z pól pikseli zbudowanych z trzech do pięciu segmentów diod, tworzących specjalne sygnatury świetlne.
Sportowa stylistyka widoczna jest we wnętrzu: w nowej dźwigni zmiany biegów, aluminiowych dekoracjach albo karbonowych wstawkach, klamkach i w czarnym panelu deski rozdzielczej. Po raz pierwszy zastosowano ozdobione kontrastowymi szwami obicia wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu butelek PET.