Zapamiętajcie tę nazwę. To nowy koncern motoryzacyjny, czwarty na świecie

Zapamiętajcie tę nazwę. To nowy koncern motoryzacyjny, czwarty na świecie

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW Źródło: Peugeot
Nazwa nowej grupy powstałej w wyniku fuzji grup FCA (Fiat-Chrysler i inni) i PSA (Peugeot-Citroen-Opel i inni) brzmi Stellantis.

Słowo „Stellantis” pochodzi od łacińskiego czasownika „stello”, oznaczającego „rozjaśniać gwiazdami”. Z tej nazwy czerpie inspirację nowe połączenie legendarnych marek motoryzacyjnych i silnych kultur korporacyjnych, które razem tworzą jeden z największych koncernów w świecie mobilności.

Stellantis

Części Stellantis połączy skala globalnego biznesu, opartego know-how i zasobach zdolnych do zapewnienia zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności w nadchodzących dziesięcioleciach. Łacińskie korzenie w nazwie są hołdem dla historii dwóch spółek założycielskich, a odwołanie się do astronomii oddaje „prawdziwego ducha optymizmu, energii i odnowy, który napędza tę zmieniającą branżę fuzję”, jak głosi teatralny komunikat nowej spółki.

Proces tworzenia nowej nazwy rozpoczął się wkrótce po ogłoszeniu umowy o połączeniu (Combination Agreement), a kierownictwo wyższego szczebla obu spółek, przy wsparciu Publicis Group, było aktywnie zaangażowane w cały proces.

Nazwa Stellantis będzie używana wyłącznie na poziomie grupy, jako marka korporacyjna (Corporate Brand). Kolejnym krokiem w tym procesie będzie prezentacja logo, które wraz z nazwą będą stanowić identyfikację nowego organizmu. Nazwy i logo marek wchodzących w skład Grupy Stellantis pozostaną niezmienione.

Jak wcześniej podano, przewiduje się, że zakończenie fuzji nastąpi w pierwszym kwartale 2021 r., z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków domknięcia fuzji, w tym uzyskania zgody akcjonariuszy obu spółek na ich nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu oraz spełnienia wymogów antymonopolowych i innych wymogów regulacyjnych.

Stellantis to połączenie FCA, czyli Fiat Chrysler Automobiles i PSA, czyli Peugeot Société Anonyme (wcześniej PSA Peugeot Citroën). W skład spółki, będącej czwartym (bądź, jak liczą niektórzy, trzecim) koncernem świata (po Toyocie, Volkswagenie i sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi), wchodzi całe mnóstwo marek, w tym: Peugeot, Citroën, Fiat, Opel, Abarth, Maserati, DS, Opel, Vauxhall, Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram i inne.

Czytaj też:
Wartość Tesli: 4 razy więcej niż Mercedes, 8 razy tyle co Fiat