Marka Renault przekroczyła pułap 300 tysięcy samochodów elektrycznych sprzedanych w Europie od rynkowego debiutu gamy. We Francji zarejestrowanych jest ponad 100 tysięcy Zoe. Uwzględniając łączną sprzedaż od 2010 roku, Renault jest liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych.
Grupa Renault – jak twierdzi – aktywnie działa na rzecz promocji samochodów elektrycznych i transformacji ekologicznej. Sprzedaż samochodów elektrycznych marki Renault wzrosła o 38 proc. do ponad 42 tysięcy samochodów w pierwszej połowie tego roku. Sprzedaż Zoe zwiększyła się o blisko 50 proc. osiągając 37 540 sztuk.
Sprzedaż Zoe systematycznie rośnie z roku z rok. Mały miejski samochód zawdzięcza swoją popularność stale rozwijanym technologiom i stylistyce nadwozia. Trzy lata po wprowadzeniu modelu na rynek Renault zaprezentowało Zoe z akumulatorem 41 kWh, który zapewniał praktycznie dwukrotnie większy zasięg (300 km w cyklu WLTP).
Samochód można ładować ładowarką Caméléon, podłączyć do domowego gniazdka i do terminala o mocy 22 kW, który umożliwia odzyskanie 80 km zasięgu w 30 minut.
Pod koniec 2019 roku pojawiło się nowe Zoe. Zostało zaprojektowane nowe wnętrze. Auto jest wyposażone w dwa duże ekrany: o przekątnej 10” na zespole zegarów i ekran nawigacji 9,3”, a także nowy system multimedialny.
Nowy akumulator 52 kWh zapewnia zasięg 395 km (w cyklu WLTP), a nowy silnik R135 ma moc 135 KM. Ładowarkę Caméléon samochód ma, ale można go również ładować z terminala prądu stałego DC o mocy 50 kW. Wówczas potrzeba 30 minut, by odzyskać 150 km zasięgu.
Czytaj też:
Jutro premiera polskiego elektryka. Czy ten samochód już jeździ?