Najmocniejszym reprezentantem zmodernizowanej gamy produktów jest teraz nowa Panamera Turbo S E-Hybrid, łącząca 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 571 KM ze 136 konnym motorem elektrycznym. Jej zasięg w trybie elektrycznym wzrósł o 30 proc., w czym zasługa nowego akumulatora o pojemności 17,9 kWh oraz zoptymalizowanych trybów jazdy. To samo dotyczy nowego Porsche Panamera 4 E-Hybrid, w którym jednostkę elektryczną uzupełnia, tak jak dotąd, 2,9-litrowy silnik V6 biturbo 330 KM, co daje moc systemową 462 KM. Ofertę nowej Panamery kompletuje wariant 4S, który osiąga 440 KM.
Osiągi nowego Porsche Panamera
Wraz z zaprezentowanym niedawno nowym wariantem Panamera 4S E-Hybrid o mocy systemowej 560 KM, po raz pierwszy gama modelu Panamera obejmuje trzy hybrydy plug-in – a każda z nich jest dostępna z trzema rodzajami nadwozia do wyboru: jako sportowa limuzyna, Executive (wersja z długim rozstawem osi) oraz Sport Turismo.
Sercem układu napędowego jest tu silnik elektryczny, zintegrowany z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową (PDK). Niezmiennie generuje on moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Ze standardowym pakietem Sport Chrono i 4-litrowym motorem V8 biturbo, który teraz dostarcza 571 KM zamiast wcześniejszych 550 KM, Panamera Turbo S E-Hybrid na sprint od zera do 100 km/h potrzebuje 3,2 sekundy – czyli o 0,2 sekundy mniej niż poprzedniczka. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h, do 315 km/h. Z kolei Panamera 4 E-Hybrid osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 4,4 sekundy (-0,2 s), a jej maksymalna prędkość wynosi 280 km/h (+2 km/h).
Cennik Panamery
Panamera 4S, wciąż zasilana 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo o mocy 440 KM), z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (-0,1 s), a jej prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (+6 km/h). Samochód jest standardowo wyposażony w przedni pas Sport Design – wcześniej dostępny jako opcja. Charakteryzuje się on efektownymi wypełnieniami otworów w zderzaku oraz dużymi bocznymi wlotami powietrza chłodzącego, a także jednorzędowym układem przednich świateł.
Nowo zaprojektowany przód Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid wyróżnia się podwójnymi modułami przedniego oświetlenia Turbo w kształcie litery C i większymi bocznymi wlotami powietrza. Pas świetlny z tyłu płynnie przebiega teraz przez pokrywę bagażnika, zyskał też odpowiednio dostosowany kontur. Lista opcji obejmuje m.in. przyciemnione tylne lampy Exclusive Design z dynamiczną animacją funkcji oświetlenia powitalnego/pożegnalnego, trzy nowe wzory 20- i 21-calowych obręczy oraz dwa nowe kolory nadwozia (Cherry Metallic i Truffle Brown Metallic), jak przypomina IBRM Samar.
Nowe odmiany Porsche Panamera można już zamawiać. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów na początku grudnia 2020 roku. Ceny Porsche Panamera 4 E-Hybrid zaczynają się od 476 tys. zł, Panamera 4S – od 546 tys. zł, a Panamera Turbo S E-Hybrid – od 924 tys. zł.
Czytaj też:
Nowe Porsche Panamera. Do „setki” w 3,1 sekundy
Porsche Panamera