O Izerze na Południowej Obwodnicy Warszawy poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na swoim Facebooku. POW jest jeszcze niegotowa, podobnie jak Izera, zatem całe przedsięwzięcie było medialnym wydarzeniem, a nie zwykłą jazdą auta.
„Na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy pojawił się prototypowy polski samochód elektryczny Izera w wersji hatchback. Zamknięty odcinek drogi ekspresowej S2 posłużył za plan zdjęciowy dla materiału, jaki niedługo pokaże się na jednym z internetowych portali informacyjnych poświęconych motoryzacji” – napisała GDDKiA.
Co wiemy o Izerze?
Nazwa Izera nawiązuje do Gór Izerskich i rzeki Izera, obu geograficznie polskich, ale także międzynarodowych. Marka – wedle zapowiedzi jej twórców, firmy ElectroMobility Poland – ma wskrzeszać polską motoryzację, ale także zawojować przynajmniej część Europy.
Motto Izery brzmi: „Milion powodów by jechać dalej”. Stosowany w samochodach (hatchbacku i SUV-ie) elektryczny napęd pozwoli – wedle zapowiedzi – osiągnąć przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 8 sekund. Firma ElectroMobility Poland planuje dwie pojemności baterii. Samochodami będzie można przejechać do 400 km na jednym ładowaniu.
Czytaj też:
Zobaczcie, jak wygląda na filmie SUV Izera, polski samochód elektryczny
Izera na Południowej Obwodnicy Warszawy