Nowa, mała i w stylu retro. Elektryczna Honda e dostępna już w Polsce, znamy ceny

Nowa, mała i w stylu retro. Elektryczna Honda e dostępna już w Polsce, znamy ceny

Honda e. Samochód elektryczny
Honda e. Samochód elektryczny Źródło:Honda
Nowy model elektryczny japońskiej marki kosztuje katalogowo od prawie 153 000 złotych. Honda e do tanich samochodów nie należy, jednak trudno jest się oprzeć jej stylistyce nadwozia z elementami w stylu retro.

Mierząca zaledwie 3894 milimetrów długości, Honda e przypomina dobrze przyjęty projekt studyjny z 2017 roku. W dwubryłowej sylwetce nadwozia oraz grafice okrągłych świateł widać nawiązanie chociażby do Civica pierwszej generacji czy Hondy N360 z 1966 roku. Powiew nowoczesności to natomiast system wysuwających się klamek oraz oferowany standardowo zestaw kamer, które zastąpiły konwencjonalne lusterka boczne. Kamerki przekazują obraz do dwóch sześciocalowych ekranów znajdujących się na przeciwległych krańcach deski rozdzielczej.

Honda e. Retro i nowoczesność

Po zajęciu miejsca w fotelu kierowcę wita zestaw cyfrowych zegarów, obok którego ciągnie się 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Co ciekawe, usługami internetowymi można sterować za pomocą komend głosowych, natomiast ryglowanie i otwieranie drzwi samochodu na odległość zapewnia cyfrowy kluczyk.

Honda e. Ceny od 152 900 złotych

Na potrzeby modelu Honda e, jak przypomina IBRM Samar, stworzono odrębną płytę podłogową wraz z układ napędowym przekazującym moc na tylne koła, co według zapewnień producenta gwarantuje typowe dla tej marki wrażenia podczas jazdy.

Samochód został wyposażony w elektryczny silnik dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej: 136 lub 154 koni mechanicznych. Moment obrotowy osiągnąć może natomiast wartość dochodzącą do 315 Nm. Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, lecz po pełnym naładowaniu zapewnia teoretycznie zasięg do około 220 kilometrów.

Oferta katalogowa Hondy e na polskim rynku zaczyna się od 152 900 złotych. Tyle kosztuje 136-konna odmiana napędowa w wersji wyposażenia Base, która zawiera m.in. przednie reflektory LED, 16-calowe obręcze aluminiowe, szklany dach panoramiczny, bezprzewodowy moduł Apple CarPlay, klimatyzację automatyczną, a także system awaryjnego hamowania i tempomat adaptacyjny. Wariant 154-konny, dostępny tylko w specyfikacji poziomu Advance, został wyceniony na kwotę 165 900 złotych. W standardzie dodano chociażby układ kamer 360 stopni, lusterko wsteczne ze zintegrowanym wyświetlaczem, funkcję podgrzewania kierownicy oraz system parkowania automatycznego.

Czytaj też:
Importujemy wraki. Jakie marki i modele są na topie?

Galeria:
Honda e samochód elektryczny
Źródło: IBRM Samar, Honda