Po udanym debiucie limitowanej edycji 1st, przyszedł czas na oficjalne wejście na rynek masowej wersji nowego Volkswagen ID.4, czyli elektrycznego SUV-a segmentu C. Auto właśnie wjeżdża na polski rynek w dwóch specyfikacjach baterii i trzech wariantach silnikowych.
Cennik ID.4. Performance na życzenie
Podstawowa wersja modelu oznaczona jako Pure, wyposażona jest w mniejszą baterię o pojemności 52 kWh i występuje w dwóch wariantach mocy – 109 kW (148 KM) oraz 125 kW (170 KM). Do wyboru są trzy poziomy wyposażenia – Pure, Pure City, Pure Style, a wybór mocniejszego wariantu silnikowego, oznacza dopisek „Performance” w nazwie modelu.
Już w podstawowej wersji modelu otrzymujemy bardzo przyzwoite wartości układu napędowego. Bateria o pojemności 52 kWh pozwala przejechać nawet 346 km, a czas od 0 do 100 km/h wynosi 10,9 sekundy. Decydując się na mocniejszy układ napędowy, zasięg pozostaje bez zmian, a czas do „setki” skraca się do 9 sekund.
Jest wersja 204 KM
Flagowy wariant „Pro Performance” oznacza wyposażenie modelu w jednostkę napędową o mocy 150 kW (204 KM) i baterię o zwiększonej pojemności do 77 kWh. To będzie już pozwalać na przejechanie od 508 kilometrów do 523 kilometrów, w zależności od wersji wyposażenia. Podstawowa, Pro Performance, zaczyna się od 190 890 zł, a najwyższy, Pro Performance Max, to koszt 253 190 zł.
Volkswagen ID.4 dostępny jest w siedmiu wariantach kolorystycznych z możliwością doboru czarnego dachu, trzech typach tapicerki oraz z felgami o rozmiarach od 18 do 21 cali. Na liście opcjonalnych elementów wyposażania znaleźć można m.in. pompę ciepła i hak holowniczy.
Volkswagen ogłosił, że wersje Pro (większa bateria, mniejsza moc silnika) oraz GTX (dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła) zadebiutują oficjalnie w drugim kwartale 2021 roku. Pierwsze modele Volkswagena ID.4 mają być dostępne w polskich salonach już w marcu, jak informuje IBRM Samar.
Czytaj też:
Nowy Volkswagen ID.3. Nowe wersje w niższych cenach
Volkswagen ID.4