Początek 2021 roku. Porsche sprzedają się jak świeże bułeczki

Początek 2021 roku. Porsche sprzedają się jak świeże bułeczki

Porsche GT3
Porsche GT3 Źródło:Porsche
Dwucyfrowy wzrost we wszystkich regionach sprzedaży zanotowało w tym roku Porsche. W pierwszym kwartale 2021 r. firma znacząco zwiększyła swoje dostawy do klientów.

W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2021 r. Porsche przekazało klientom na całym świecie 71 986 samochodów. Oznacza to wzrost liczby dostaw względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 36 proc. Producent samochodów sportowych uzyskał dwucyfrowy wzrost we wszystkich regionach sprzedaży. – Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że społeczność klientów Porsche na całym świecie stale rośnie – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. – Uznane modele wsparły ten doskonały wynik wespół z najnowszymi członkami naszej gamy produktów – przede wszystkim nowymi wariantami w 100 proc. elektrycznego Porsche Taycana. Tym samym mamy za sobą bardzo udany początek roku.

Macan i Cayenne wybierane szczególnie chętnie

Największym popytem wśród oferowanych modeli cieszył się Macan, który w pierwszym kwartale 2021 r. znalazł 22 458 nabywców. Na drugim miejscu uplasowało się Cayenne z wynikiem 19 533 dostarczonych aut. Kultowy samochód sportowy – Porsche 911 – trafił w ręce 9133 klientów. Równie popularny okazał się pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy Porsche, czyli Taycan: w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku dostarczono 9072 egzemplarze modelu. Wzięciem cieszyły się także samochody sportowe z silnikiem umieszczonym centralnie – 718 Boxster i 718 Cayman, które znalazły łącznie 6190 nabywców. Panamera była wyborem 5600 klientów.

Zwiększony popyt we wszystkich regionach sprzedaży

Największym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche pozostają Chiny. W pierwszym kwartale 2021 r. producent dostarczył tam 21 991 aut – to o 56 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W minionych trzech miesiącach ogólny wzrost trwał również w regionie Azji i Pacyfiku, w Afryce oraz na Bliskim Wschodzie – przekazano tam 32 129 samochodów sportowych (+46 proc.). Także w Stanach Zjednoczonych Porsche znacząco zwiększyło liczbę dostarczonych pojazdów (17 388 sztuk, +45 proc.). W Europie klienci odebrali w tym czasie 19 389 aut – to wzrost o 16 proc. Przyczyniły się do tego rodzime Niemcy, gdzie przekazano nabywcom 5957 samochodów (+14 proc.).

Czytaj też:
Nowe Porsche 911 GT3. Oszałamiające osiągi i czysta technika

Źródło: Porsche