Gazownicy zainwestowali w producenta ładowarek do e-samochodów

Gazownicy zainwestowali w producenta ładowarek do e-samochodów

Samochody elektryczne
Samochody elektryczne Źródło: Volkswagen, IBRM Samar
PGNiG zainwestowało w producenta ładowarek samochodów elektrycznych. Na razie 2,53 mln, ale wkrótce ponad dwa razy więcej.

Spółka PGNiG Ventures, pełniąca w Grupie Kapitałowej PGNiG rolę funduszu typu corporate venture capital, objęła udziały firmy Enelion oferującej kompleksowe rozwiązania dla elektromobilności. Wartość pierwszego etapu inwestycji to 2,53 mln zł. Jej całkowita wartość może wynieść 6 mln zł.

Spółka Enelion dostarcza rozwiązania obejmujące m.in. inteligentne ładowarki dla pojazdów elektrycznych oraz system do zarządzania sieciami ładowarek, planami taryfowymi i rozliczaniem płatności oraz aplikację mobilną dla kierowców pojazdów elektrycznych umożliwiającą zdalne zarządzanie ładowaniem, kontrolę ilości zużytej energii i kosztów ładowania.

„Patrzymy na to przyszłościowo”

– Niewątpliwie rynek elektromobilności, tak jak gazomobilności ma przed sobą perspektywę dalszego wzrostu. W transporcie rośnie zapotrzebowanie na pojazdy zasilane CNG i LNG oraz gazową infrastrukturę tankowania, ale też zwiększa się liczba samochodów elektrycznych, a co za tym idzie powstaje coraz więcej punktów ich ładowania. Enelion oferuje rozwiązania najwyższej jakości, które zostały już zweryfikowane przez rynek, w tym m.in. oprogramowanie kompatybilne z ładowarkami innych producentów. Patrzymy na tę inwestycję pod kątem zysków biznesowych, a jednocześnie jako Grupa Kapitałowa PGNiG wspieramy przedsięwzięcia, które pomogą zapewnić niskoemisyjną przyszłość. Dlatego cieszę się, że portfel PGNiG Ventures powiększył się o tę spółkę – mówi Arkadiusz Sekściński, wiceprezes zarządu PGNiG ds. rozwoju, cytowany w komunikacie firmy.

Perspektywiczna inwestycja

Pierwsza transza inwestycji zakłada objęcie przez PGNiG Ventures udziałów w spółce Enelion o wartości ok. 2,5 mln zł. W kolejnych krokach PGNiG Ventures ma możliwość zainwestować w Enelion 6 mln zł. Horyzont inwestycji wynosi maksymalnie 5 lat.

Enelion kieruje swoją ofertę zarówno do klientów biznesowych, w tym m.in. firm z branży energetycznej, samorządów, zarządców budynków, dealerów samochodowych, jak i do klientów indywidualnych. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat firma zwiększyła ponad czterokrotnie sprzedaż swoich produktów. Spółka umacnia swoją pozycję w Polsce i na rynkach europejskich. Aż 70 proc. wyprodukowanych przez Enelion ładowarek typu AC trafia na za granicę. Spółka zamierza zwiększyć produkcję z obecnych 400 do ponad 5 tys. urządzeń AC miesięcznie w 2025 roku i rozwinąć eksport do USA, Kanady, Europy Wschodniej, Ameryki Południowej, na Bliski Wschód oraz do Afryki. Spółka zamierza też wprowadzić do oferty szybkie ładowarki DC.

Czytaj też:
Są nowe ceny gazu. Ile wyniesie podwyżka?