Zadanie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych i budowę ponad 3 km obwodnicy. Będzie ona przebiegać po południowej stronie Strykowa i poprzez ronda włączy się do istniejącej drogi krajowej nr 32.
Tym razem istotna jest szybkość
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Prace powinny zostać zakończone w ciągu 33 miesięcy od podpisania umowy. Jednym z kryteriów oceny ofert jest możliwość skrócenia terminu realizacji o 3 miesiące. Termin składania ofert został wyznaczony na 9 lipca 2021 roku.
„Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez miasto. Jest to ruch na osi wschód-zachód. Realizacja tej inwestycji jest szczególnie istotna, ponieważ po otwarciu odcinka drogi ekspresowej S5 z węzłem w Stęszewie zmieniła się sytuacja ruchowa. Dogodny wyjazd z Poznania drogą S5 generuje większe natężenie ruchu na DK32”, czytamy w komunikacie GDDKiA.
Droga odciąży miejscowość
Zgodnie z zapowiedziami, dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu, w szczególności pomiędzy Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim i Wolsztynem. Droga ta stanowi również ważne połączenie pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.
Czytaj też:
Budowa dróg. Jak planować, kiedy ceny nie rosną, ale wręcz galopują?