Nowy Lexus NX. Także jako hybryda ładowana z gniazdka

Nowy Lexus NX. Także jako hybryda ładowana z gniazdka

Nowy Lexus NX
Nowy Lexus NX Źródło:Lexus
Nowy NX jest bardziej dynamiczny i zapewnia przyjemniejsze, bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Po raz pierwszy dostępny w nim będzie elektryczny napęd hybrydowy plug-in.

NX otrzymał także system multimediów i łączności nowej generacji oraz zaawansowane technologie poprawiające bezpieczeństwo, komfort jazdy i wygodę użytkowania auta.

W porównaniu z pierwszą generacją NX-a, nowy model jest o 20 mm dłuższy, o 20 mm szerszy i o 5 mm wyższy, zaś rozstaw osi wzrósł o 30 mm. Dzięki większym wymiarom wnętrze zyskało na przestronności, zwiększając komfort jazdy na tylnej kanapie.

Nowy design na nowe czasy

Samochód zbudowany został na globalnej platformie GA-K. Charakterystyczny grill w kształcie klepsydry jest bardziej zintegrowany stylistycznie z całym samochodem. Wydłużony i z bardziej subtelnym obramowaniem, nowy kształt grilla podkreśla długą maskę i definiuje wygląd auta.

Tylne światła w kształcie litery L zostały zaprojektowane na nowo. Łączy je świetlna listwa rozciągnięta na całą szerokość auta. Emblemat marki został zastąpiony na klapie bagażnika prostym i nowoczesnym napisem Lexus.

Nowy NX to gama zelektryfikowanych napędów wykorzystujących nowe i ulepszone technologie. W ofercie pojawia się pierwszy elektryczny napęd hybrydowy plug-in Lexusa. Dostępny będzie też nowy model hybrydowy ze znacznie lepszymi osiągami, które zapewnia układ hybrydowy czwartej generacji.

Hybryda plug-in po raz pierwszy

NX 450h+ to przełomowy zelektryfikowany model w gamie nowego NX-a. Układ składa się z 2,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego, silników elektrycznych oraz baterii litowo-jonowej o największej w klasie pojemności 18,1 kWh. Dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi zapewnia stały napęd na cztery koła. Układ hybrydowy tego modelu generuje łącznie 306 KM i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad sześciu sekund.

Rozmiar i pojemność baterii pozwalają osiągnąć zasięg w trybie elektrycznym 63 km, oraz umożliwiają jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym z prędkościami do 135 km/h.

Hybryda i mocne benzyny

Dzięki zastosowaniu czwartej generacji technologii hybrydowej Lexusa osiągi i wydajność hybrydowego NX-a 350h zostały podniesione. Nowy model ma o 22 proc. większą moc – 242 KM, oraz o 15 proc. lepszy czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h – 7,7 sekundy.

Gama silników benzynowych obejmuje turbodoładowany silnik o pojemności 2,4 litra, który osiąga 279 KM mocy oraz 430 Nm momentu obrotowego, oraz nowy, 2,5-litrowy silnik o mocy 199 KM. Ten model jest także oferowany ze stałym napędem na cztery koła i ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów Direct Shift.

Czytaj też:
Debiut nowego Lexusa ES. Cyfrowe lusterka spodobają się biznesmenom?

Galeria:
Nowy Lexus NX
Źródło: Lexus