Nowy Volkswagen Polo GTI: ile kosztuje mały sportowiec?

Nowy Volkswagen Polo GTI: ile kosztuje mały sportowiec?

Volkswage Polo GTI
Volkswage Polo GTI Źródło:VW
W kwietniu tego roku Volkswagen zaprezentował Polo szóstej generacji w nowej odsłonie. Teraz przyszła kolej na debiut jego najbardziej sportowej odmiany – GTI.

Skrót GTI od prawie pięciu dekad oznacza w świecie motoryzacji wyjątkowe osiągi. Za sprawą Volkswagena – już od czasów pierwszego GTI z 1976 roku – są one dostępne również w segmencie miejskich samochodów. Polo GTI, jako trzeci model po Golfie i Scirocco, jest oferowane od 1998 roku. Najnowsza generacja kontynuuje tradycję GTI i wyznacza nowe standardy w segmencie miejskich aut nie tylko pod względem osiągów.

Podstawę techniczną Polo GTI stanowi modułowa platforma podwoziowa MQB Volkswagena, która stoi za sukcesem wszystkich modeli i odpowiada za wysoką wytrzymałość nadwozia, wzorowo niską masę własną auta oraz za bardzo dobre wyniki w testach zderzeniowych.

IQ.Drive Travel Assist, zastosowany po raz pierwszy w Polo GTI, umożliwia półautomatyczną jazdę. System może przejąć kierowanie, hamowanie i przyspieszanie nowego Polo GTI od 0 km/h aż do granicy kontroli systemu Travel Assist przy 210 km/h. Do działania IQ.Drive Travel Assist wykorzystuje znane systemy, takie jak aktywny tempomat (ACC) oraz Lane Assist, który należy do wyposażenia standardowego.

Sportowy charakter z serca

Podobnie jak wszyscy poprzednicy, także nowe Polo GTI ma napęd na przednie koła. Turbodoładowana jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach (DSG). Silnik ma 207 KM i 320 KM. Jest o 7 KM mocniejszy po liftingu, a przyspieszenie do setki skróciło się o 0,2 sekundy, do 6,5 sekundy.

Do najważniejszych cech turbodoładowanego silnika w nowym Polo GTI, który jest zamontowany poprzecznie z przodu, należą m.in. podwójny wtrysk (połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i wtrysku do kolektora dolotowego), komputer sterujący pracą silnika z czterordzeniowym procesorem oraz elektroniczny system sterowania zaworami dolotowymi.

Jak na prawdziwe GTI przystało, nowe Polo GTI jest standardowo wyposażone w sportowe, dostrojone do osiągów podwozie. Dzięki niemu karoseria znajduje się o 15 milimetrów bliżej ziemi niż w pozostałych wersjach Polo.

Nowe Polo GTI jest standardowo wyposażone w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light oraz w podświetlany pas na osłonie chłodnicy, który jest charakterystycznym uzupełnieniem świateł do jazdy dziennej.

Czytaj też:
Ile kosztuje nowy Volkswagen Polo? Wóz jest już dostępny do zamawiania w Polsce

Galeria:
Volkswagen Polo GTI
Źródło: VW