Komisja przewiduje, jak pisze IBRM Samar zaostrzenie w Unii Europejskiej norm dotyczących emisji CO2 w sektorze motoryzacyjnym. Koncerny zostaną zobowiązane do obniżenia średniej emisji CO2 w nowych samochodach osobowych i dostawczych o 55 proc. od 2030 r. i o 100 proc. od 2035 r. w porównaniu z poziomami z 2021 r. Oznacza to w praktyce, że wszystkie nowe samochody rejestrowane od 2035 roku na terenie Unii Europejskiej nie będą mogły być już wyposażone w silniki spalinowe.
Rozwój sieci ładowarek
Jednocześnie Komisja Europejska podjęła kroki zmierzające do rozwoju sieci ładowania pojazdów zelektryfikowanych. Zmienione rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych będzie wymagało od państw członkowskich zwiększenia liczby punktów ładowania odpowiednio do poziomu sprzedaży samochodów o zerowej emisji. Punkty takie będą musiały być rozmieszczone w regularnych odstępach na głównych autostradach: co 60 km w przypadku ładowania auta elektrycznego (BEV) i co 150 km w przypadku tankowania pojazdu na wodór.
Czytaj też:
Komisja Europejska wyda wyrok śmierci na silniki spalinowe?