Jeśli chodzi o marki i branże to motoryzacja jest w Europie potęga. Motoryzacja wyprzedza bankowość i sprzedaż. W zestawieniu znalazło się aż 27 marek w sektora automotive. Odpowiadają za 14 proc. wartości wszystkich ujętych w rankingu (są warte 237,7 mld euro).
Gwiazda na szczycie
Jeśli chodzi o samą motoryzację, to najcenniejszy jest Mercedes Benz, który zajął pierwsze miejsce w rankingu wartości wszystkich marek. Marka warta jest 50 mld euro, jednak wartość spadła o 16 proc.
W związku z pandemicznym rokiem spadła wartość innych marek automotive w zestawieniu. Volkswagen, wart 40 mld euro stracił 1 proc. BMW (34,4 mld euro) straciło 6 proc.), a Porsche (29,2 mld euro) 5 proc.
Niemcy dominują w Europie
To nie jest tajemnica, w zestawieniu dominują Niemcy. W pierwszej 10 są 4 niemieckie firmy, a w całym rankingu 7. Ogólnie marki niemieckie w zestawieniu są warte 25 proc. Wszystkich, a w 500 jest ich 65.
Według rankingu Brand Finance Global 500 najsilniejszą marką w Europie i drugą na świecie jest Ferrari. Jej siła to 93,9 na 100. I tak jednak w 2020 roku wartość marki spadła o 4 proc. (7,9 mld euro).
Czytaj też:
Nowy Mercedes-Benz SL. Cztery miejsca i zaskakujące wnętrze