Nowe Audi RS w obu wersjach napędza pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI, który dziewięć razy z rzędu zdobył tytuł „Międzynarodowego Silnika Roku”. Maksymalna moc silnika wynosi 400 KM i pozostała niezmieniona względem poprzedniej generacji. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 3,8 sekundy i w najmocniejszej wersji osiąga prędkość maksymalną 290 km/h. Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia jest szybka, gwarantuje krótkie odstępy między biegami oraz bardziej sportową rozpiętość przełożeń.
Audi RS3 i tryb drift
Zmodernizowany napęd na cztery koła w RS3 oferuje system wektorowania momentu obrotowego tylnej osi. W zależności od wybranego trybu jazdy przekierowuje on moc w różny sposób, dostępny jest też tryb driftu o nazwie RS Torque Rear, który może kierować moment obrotowy na jedno tylne koło w celu ślizgania się po torze. RS 3 jest standardowo wyposażony w większe, sześciotłoczkowe stalowe hamulce. Opcjonalnie dostępne są ceramiczne elementy układu hamulcowego.
RS3. Nowe kolory, nowe ceny
Nowe modele Audi RS 3 można zamówić w dwóch kolorach: zielonym Kyalami i szarym Kemora. Po raz pierwszy producent oferuje dach limuzyny w kontrastowym kolorze Brilliant Black, jak pisze Autokatalog. Zamówienia na Audi RS 3 Sportback i RS 3 Sedan można składać w Europie od połowy lipca 2021 roku, a w sprzedaży pojawią się jesienią bieżącego roku. Cena RS 3 Sportback zaczyna się od 60 tys. euro, a RS 3 Sedan od 62 tys. euro.
Czytaj też:
Nowy Mercedes-Benz SL. Cztery miejsca i zaskakujące wnętrze