Sensacja od Volkswagena. Nowy SUV nazywa się Taigo i nie jest elektrykiem

Sensacja od Volkswagena. Nowy SUV nazywa się Taigo i nie jest elektrykiem

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo Źródło: VGP
Volkswagen postanowił wypuścić na rynek kolejnego SUV-a/crossovera, tym razem z nadwoziem coupé. Auto nazywa się Taigo i ma wszelkie cechy bestsellera.

SUV-y i crossovery coupé to „must have” ostatnich czasów w koncernach motoryzacyjnych. Mają je wszyscy, od producentów premium, po masowych. Niedawno pisaliśmy o Renault Arcana, teraz przyszedł czas na Volkswagena Taigo.

Taigo. Tego można było oczekiwać

Taigo – nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z klasy premium i stylowy design. Taigo oferuje możliwość personalizacji: zarówno wyglądu nadwozia, jak i wnętrza. Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów coupé, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Wyposażony standardowo w LED-owe reflektory, cyfrowy kokpit i systemy multimedialne najnowszej generacji, ten prawie 4,26-metrowy SUV coupé nie wyznacza nowych standardów w swojej klasie, ale i tak będzie się doskonale sprzedawał.

Opadający dach, duże koła

Sylwetka Taigo przypomina samochody typu coupé, z mocno pochylonym słupkiem C. Sylwetka samochodu charakteryzuje się również precyzyjnymi i ostrymi liniami, które wraz z dużymi kołami i wyraźnie zaznaczonymi nadkolami podkreślają charakter crossovera. Nowy Taigo jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia. Wszystkie, z wyjątkiem Deep Black, można łączyć z kontrastującym czarnym dachem (opcja). Rozmiar kół zależy od wersji wyposażenia i waha się od 16 do 18 cali. Liczne opcje wyposażenia obejmują duże panoramiczne okno dachowe, które można przesuwać lub uchylić, Digital Cockpit Pro z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala, tapicerkę ArtVelour, sterowanie głosowe, pakiet stylistyczny Black Style dla wersji R-Line oraz system audio firmy „beats” o mocy 300 W z 6 głośnikami.

Wszystkie elementy oświetlenia zewnętrznego, od reflektorów po tylne światła, są standardowo wykonane w technologii LED. Począwszy od wersji wyposażenia Style, Taigo jest standardowo wyposażony w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light wraz z podświetlaną listwą w osłonie chłodnicy.

We wnętrzu Taigo uwagę zwracają m.in. wielofunkcyjna kierownica i zdigitalizowana obsługa podstawowych funkcji. Systemy multimedialne MIB3 są wyposażone w Online Control Unit (eSIM) i bezrzędową łączność App-Connect Wireless (w zależności od wyposażenia). Opcjonalna klimatyzacja Climatronic ma minimalistyczny panel sterowania z funkcją dotykową.

Wspomaganie kierowcy jak w T-Rocu i T-Crossie

Również pod względem systemów wspomagania kierowcy nowy crossover jest bardzo zbliżony do modeli Volkswagena z wyższych segmentów. Opcjonalnie nowy Taigo ma na pokładzie system Travel Assist: nowy aktywny tempomat ACC (automatyczna kontrola odległości z dodatkowym odniesieniem do ograniczeń prędkości i danych z systemu nawigacyjnego) oraz Lane Assist łączą się z innymi systemami i umożliwiają półautomatyczną jazdę do prędkości maksymalnej wynoszącej 210 km/h.

Pojemność bagażnika auta wynosi 438 litrów. Oznacza to, że pomimo sylwetki przypominającej coupé, Taigo oferuje prawie tyle samo miejsca w przedziale bagażowym, co kompaktowy T-Cross wyposażony w przesuwaną tylną kanapą (pojemność bagażnika wynosi od 385 do 455 litrów).

Oczekiwana gama silników

Przednionapędowe Taigo napędzają silniki benzynowe o mocy, do wyboru, 95 KM, 110 KM i 150 KM. Maksymalna prędkość wynosi – odpowiednio – 183 km/h, 191 km/h i 212 km/h. W zależności od silnika, biegi można zmieniać ręcznie za pomocą 5- lub 6-biegowej przekładni mechanicznej lub 7-biegowej dwusprzęgłowej (DSG). Pełna oferta modelu Taigo zostanie zaprezentowana w Polsce w pierwszym kwartale 2022 roku.

Czytaj też:
Dwa razy więcej elektryków od Volkswagena już u właścicieli

Galeria:
Volkswagen Taigo
Źródło: VGP