Suzuki i Daihatsu dołączają do Toyoty. Będą opracowywać nowe technologie

Suzuki i Daihatsu dołączają do Toyoty. Będą opracowywać nowe technologie

Toyota GR 86
Toyota GR 86 / Źródło: Toyota
Suzuki i Daihatsu dołączyły do projektu Commercial Japan Partnership Technologies Corporation – spółki założonej w kwietniu przez Toyotę, Isuzu i Hino, której zadaniem jest popularyzacja w samochodach użytkowych najnowszych technologii z dziedziny elektryfikacji, automatyzacji prowadzenia, połączenia w sieci i współdzielenia pojazdów.

Suzuki i Daihatsu stały się współwłaścicielami założonej przez Toyotę, Isuzu i Hino spółki Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJP). Jej działania to przyspieszenie dekarbonizacji małych samochodów poprzez zwiększanie wykorzystania w nich technologii CASE (Connected, Automated, Shared, Electric).

Chodzi tu o cztery kluczowe kierunki, w których obecnie rozwija się motoryzacja – połączenia samochodów w sieci i opartych na tej technologii usług, technologii automatycznego prowadzenia, współdzielenia pojazdów oraz zelektryfikowanych napędów.

Wielka firma własnością 5 producentów

Udział Suzuki i Daihatsu w przedsięwzięciu Toyoty i jej dotychczasowych partnerów – Isuzu i Hino – wiąże się z przejęciem przez te firmy po 10 proc. akcji spółki. Po poszerzeniu grona współwłaścicieli CJP, Toyota pozostaje głównym inwestorem, posiadającym 60 proc. udziałów, zaś Isuzu, Hino, Suzuki i Daihatsu są w posiadaniu po 10 proc. udziałów.

Suzuki i Daihatsu specjalizują się w małych samochodach, których w Japonii jest około 31 milionów. Dla porównania, po drogach tego kraju jeździ łącznie 78 milionów samochodów. „Wiele z nich służy zapewnieniu wszystkich niezbędnych środków do życia mieszkańcom, w szczególności na terenach wiejskich. Małe pojazdy dostawcze dostarczają towary do miejsc, do których nie dojeżdżają większe samochody. Dlatego małe auta użytkowe mają do odegrania ważną rolę w osiągnięciu neutralności klimatycznej i popularyzacji nowych technologii, które napędzają rozwój motoryzacji”, czytamy w komunikacie prasowym o dołączeniu Suzuki i Daihatsu do inicjatywy Toyoty.

Aby małe auta dostawcze emitowały mniej CO2

Współpraca japońskich producentów samochodów w ramach Commercial Japan Partnership Technologies Corporation rozpoczęła się w kwietniu tego roku i ma trzy zasadnicze cele – poprawę wydajności i bezpieczeństwa oraz obniżenie emisyjności transportu. Budowa infrastruktury łączenia pojazdów w sieci, która skoordynuje pracę dużych, dalekobieżnych ciężarówek z pracą działających lokalnie aut dostawczych pozwoli zwiększyć wydajność działań logistycznych. Kolejnym zadaniem jest wprowadzenie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego do kolejnych grup samochodów użytkowych, w tym do małych pojazdów. Natomiast współpraca w kwestiach technologii zelektryfikowanych napędów pozwoli spopularyzować wysokiej jakości bezemisyjne małe pojazdy użytkowe.

Czytaj też:
Toyota Hilux Arctic Trucks. Prawdziwa terenówka z pick-upa

Źródło: TMP
 0

Czytaj także