Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na remont 20-kilometrowego odcinka trasy między węzłami Stryków i Emilia. Prace, które przeprowadzi firma Strabag, będą podzielone na dwa etapy i potrwają rok. Pierwszy etap robót obejmuje odcinek od węzła Emilia do węzła Zgierz (wraz z węzłami) i będzie realizowany w tym roku, drugi etap to odcinek od węzła Zgierz do węzła Stryków (bez węzłów) i będzie wykonywany w roku przyszłym.
Wymiana nawierzchni i wzmocnienie konstrukcji
Jak informuje GDDKiA, przekazywany do remontu odcinek autostrady A2 użytkowany jest już od 2006 roku. W ramach prac zostaną wymienione wyeksploatowane warstwy konstrukcyjne: na jezdni południowej (w kierunku Warszawy) warstwa ścieralna i warstwa wiążąca, przy czym dodatkowo będzie tu zastosowana siatka wzmacniająca, zaś na jezdni północnej (w kierunku Poznania) wymianie będzie podlegała tylko warstwa ścieralna.
Organizacja ruchu i koszty
W trakcie prowadzonych prac z eksploatacji będzie wyłączona jedna jezdnia, a ruch dwukierunkowy będzie odbywał się po drugiej jezdni. Po zakończeniu prac ruch zostanie przeniesiony na wyremontowaną jezdnię, a prace rozpoczną się na drugiej jezdni.
Wykonawca na przeprowadzenie remontu ma 12 miesięcy od chwili podpisania umowy. Prace muszą rozpocząć się najpóźniej w ciągu 10 dni od chwili przekazania placu budowy, przy czym na odcinku od węzła Emilia do węzła Zgierz, zgodnie z umową muszą się zakończyć do 30 listopada. Wznowienie prac nastąpi 1 marca 2022 roku.
Koszt całego przedsięwzięcia to blisko 50,7 mln złotych. Wykonawca udziela 96 miesięcznej gwarancji na wykonaną pracę.
Czytaj też:
Nadchodzą utrudnienia na A2 między Łodzią a Warszawą. Rozbudowa pasa może zająć trzy lata