Kawa z wyższej półki na stacjach Shell. Napój zrobi i poda barista

Kawa z wyższej półki na stacjach Shell. Napój zrobi i poda barista

Shell Cafe
Shell Cafe Źródło:Shell
Shell wprowadza do oferty pozapaliwowej nową markę Shell Café – koncept kawiarniano-gastronomiczny oferujący kawę premium i obsługę baristów.

Od połowy sierpnia Shell Café jest dostępny na 237 stacjach Shell w Polsce i na wybranych rynkach w Europie. Kolejne punkty Shell Café będą otwierane w najbliższych miesiącach, aby docelowo wszyscy klienci Shell mogli cieszyć się aromatyczną „małą czarną”.

Z badań, jakie przeprowadził Shell wynika, że aż 80 proc. miłośników małej czarnej pije kawę „na mieście” z czego 41 proc. kupuje ją na stacjach paliw. 46 proc. respondentów przyznaje też, że w tym celu odwiedza stację paliw minimum raz w tygodniu.

Shell Cafe

Na stację po kawę, a nie paliwo

Z innego badania Shell, które objęło ponad 10 tys. klientów z pięciu krajów Europy, wynika, że na niektórych europejskich rynkach kawa jest jednym z głównych powodów zatrzymywania się na stacjach Shell, dlatego firma postanowiła wykorzystać i rozwinąć swoje doświadczenia w sprzedaży kawy, wprowadzając markę Shell Café.

Shell Cafe

Podano, że Shell Café będzie testować nowe opcje posiłków i napojów. Pierwszym wprowadzanym produktem będą własne mieszanki kawy Shell Café dostępne na wybranych stacjach w Polsce. Shell Café to nie tylko kawa premium. To również oferta spożywcza rozszerzona o croissanty czy kanapki marki własnej. Zmienia się również wnętrze stacji – gościnne otoczenie kawiarniane zapewni klientom komfortowy odpoczynek przed dalszą podróżą, jak informuje Shell.

Połowa zarobków z dodatków, a nie z paliwa

– Dla wielu klientów stacje Shell to dogodne miejsca do zrobienia zakupów, a nie tylko do tankowania. Oferując możliwość wypicia kawy wysokiej jakości, zjedzenia przekąski czy kupna składników na kolację, chcemy, by stacje Shell były najbardziej dogodnymi miejscami dla klientów, którzy chcą w jednym miejscu załatwić jak najwięcej spraw. Wprowadzenie nowego konceptu – Shell Café – oznacza nowy etap rozwoju marki. Cel, który nam przyświeca, to zapewnianie naszym klientom jak najlepszych doświadczeń – mówi, cytowany w materiałach prasowych spółki, Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie Shell.

Shell Cafe

Koliakin dodał, że w ramach strategii rozwoju Shell Retail wyznaczył sobie ambitny cel, zgodnie z którym do 2025 roku 50 proc. marży będzie pochodzić z produktów i usług pozapaliwowych.

Źródło: Shell