Jakimi autami chcą jeździć kobiety, a jakimi mężczyźni?

Jakimi autami chcą jeździć kobiety, a jakimi mężczyźni?

Nowy Opel Astra
Nowy Opel Astra / Źródło: Stellantis
Kobiety mają – jak wynika z badań – inne samochodowe gusta od mężczyzn. Jak bardzo inne?

Eksperci platformy Automarket.pl, cytowanie przez IBRM Samar przeanalizowali 2 tysiące umów zawartych z klientami w ciągu pierwszego roku obecności firmy na rynku, aby dowiedzieć się, jakie auta w leasingu i wynajmie długoterminowym najbardziej interesują kobiety i mężczyzn.

Opel ulubieńcem kobiet

Z przeprowadzonej analizy wynika, że wśród dostępnych marek samochodów, najbardziej popularny wśród kobiet jest Opel. Aż 30 proc. z nich decyduje się na modele tej marki, najczęściej na Astrę lub Insignię. Na drugim miejscu wśród wybieranych przez panie producentów znajduje się Hyundai, wybiera go 15 proc. klientek, a najpopularniejszymi modelami są: i30 i Tucson.

Na trzecim miejscu plasuje się BMW. Samochody z Bawarii (przeważnie modele Serii 3) wybiera 10 proc. pań. Na kolejnych miejscach znalazły się: Skoda (8 proc.), Fiat (7 proc.) oraz marki japońskie – Toyota i Nissan (po 6 proc.). Auta z Japonii są wybierane znacznie częściej przez kobiety niż mężczyzn, łącznie 15 proc. pań i 10 proc. panów decyduje się na te pojazdy.

Gusta mężczyzn nie odbiegają od kobiecych gustów

Opel jest marką numer jeden także wśród mężczyzn, choć odsetek tych aut wśród umów leasingu i wynajmu długoterminowego jest mniejszy w porównaniu do umów zawieranych przez kobiety. Ople wybiera 15 proc. panów. Na drugim miejscu znajduje się Hyundai (11 proc.). Trzecie miejsce wśród mężczyzn zajmują jednocześnie BMW i Skoda (po 10 proc.).

Różnice między motoryzacyjnymi preferencjami obu płci widać dopiero od czwartego miejsca. U mężczyzn tę pozycję zajmuje Ford z wynikiem 7 proc., a tuż za nim plasuje się Volkswagen (6 proc.). Marki japońskie nie są ulubieńcami mężczyzn. Najchętniej wybierają oni Toyotę (4 proc.), ale decydują się na nią równie często, co na Audi (też 4 proc.). Analiza pokazuje te same preferencje w przypadku francuskich marek – po 6 proc. kobiet i mężczyzn stawia na Peugeota, Citroena i Renault.

Czytaj też:
Co się dzieje na stacjach paliw? Rekordowo drogi autogaz

Źródło: IBRM Samar, Automarket.pl
 0

Czytaj także