Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów, a podsumowanych przez IBRM Samar w sierpniu 2021 roku zarejestrowano w Polsce 5 549 samochodów dostawczych, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i o 0,07 proc. mniej niż w lipcu 2021 roku. Dotychczas w 2021 roku zarejestrowano w Polsce 49 738 samochodów dostawczych, o 41 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Wszystkie firmy ze wzrostami
15 pierwszych marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2021 roku w porównaniu do 2020 roku, w tym najbardziej Toyota, o 104,99 proc.
Tytuł lidera rynku w 2021 roku uzyskało Renault. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 9 466 aut tej marki, o 95,42 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 19,03 proc.
Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 6 251 sztuk, o 31,02 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki w rynku wyniósł 12,57 proc.
Na trzecim miejscu jest Fiat. W 2021r. klienci tego producenta zarejestrowali 6 234 pojazdy dostawcze, o 33,46 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 12,53 proc.
Renault Master liderem
Na czwartej pozycji znalazło się Iveco, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 4 564 sztuki, o 82,34 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,18 proc.
Na piątej pozycji uplasował się Mercedes. W 2021r. zarejestrowano 4 045 aut dostawczych tej marki, o 0,60 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Udział marki wyniósł 8,13 proc.
Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2021 r. jest Renault Master. Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily, na trzeciej Fiat Ducato, a na czwartej Mercedes Sprinter. Pierwszą piątkę zamyka Ford Transit.
Czytaj też:
Tąpnięcie u dealerów, sprzedaż aut znów w dół. To lęk przed kolejną falą pandemii?
Nowy Fiat Ducato