Nowy Ford Fiesta. Auto jest wyposażone, co najmniej jak Focus

Nowy Ford Fiesta. Auto jest wyposażone, co najmniej jak Focus

Nowy Ford Fiesta
Nowy Ford Fiesta / Źródło: Ford
Ford zaprezentował nową Fiestę. Charakteryzuje się odnowioną stylistyką, udoskonalonym pakietem systemów oraz zaawansowanymi układami napędowymi z miękką hybrydą na czele.

Z zewnątrz modele wersji Trend, Titanium, ST-Line otrzymały odróżniające je elementy stylistyczne, a także poszerzoną gamę kolorów nadwozia, wzorów felg i wykończenia wnętrza.

Po raz pierwszy we wszystkich wersjach Fiesty wprowadzono matrycowe reflektory diodowe z zaawansowaną funkcją automatycznych, nie oślepiających świateł drogowych, które w trudnych warunkach dostosowują kształt sektora świecących diod i wiązkę światła, poprawiając pole widzenia kierowcy.

Nowy Ford Fiesta

W nowej Fieście znalazł się również 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz panelu instrumentów, który pomaga kierowcy śledzić informacje podczas podróży. Funkcje wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze i ostrzegania o próbie wjazdu pod prąd debiutują w Fieście z pakietem systemów wspomagających kierowcę.

Ford Fiesta i miękka hybryda

W nowej Fieście debiutuje fordowski 48-woltowy system miękkiej hybrydy EcoBoost Hybrid, który wpływa na obniżenie zużycia paliwa. System współpracuje z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów Powershift, dzięki czemu osiągnięto większą szybkość i płynność zmiany przełożeń oraz komfort i kulturę pracy układu.

Nowy Ford Fiesta

Ford zaprezentował dziś także Fiestę ST, opracowaną przez Ford Performance. W tej wersji debiutują matrycowe reflektory diodowe, sportowe fotele, opracowane specjalnie przez Ford Performance, drobne akcenty stylistyczne, w tym nowa osłona chłodnicy w kolorze Chrystaline Grey oraz lakier nadwozia Mean Green. Nowością jest jednak 10-procentowy wzrost momentu obrotowego do 320 Nm.

Różne wersje silnikowe

Fiesta jest oferowana z 1-litrową jednostką EcoBoost, w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM. Oba silniki współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Napęd z miękką hybrydą jest o 5 proc. oszczędniejszy od tej samej jednostki EcoBoost o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM bez systemu miękkiej hybrydy, a według danych Forda w scenariuszach jazdy miejskiej oszczędności sięgają nawet 10 procent.

Nowy Ford Fiesta

Napęd benzynowy EcoBoost hybrid o mocy 125 KM jest także oferowany z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Powershift.

Silnik EcoBoost o pojemności skokowej 1,0 litra jest dostępny w wersji 100-konnej. Podobnie jak w wariancie EcoBoost Hybrid, silnik ten wykorzystuje wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu, działający niezależnie na oba wałki i konstrukcję z osią wału korbowego przesuniętą względem osi cylindrów. Przeniesienie napędu zapewnia sześciobiegowa manualna skrzynia biegów.

Fiesta skomunikowana

Montowany standardowo modem FordPass Connect pozwala na zdalne sterowanie wybranymi funkcjami za pomocą aplikacji FordPass. Klienci mogą korzystać ze zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego zapłonu silnika (w wersjach z siedmiobiegową przekładnią automatyczną), lokalizatora pojazdu, funkcji statusu pojazdu, która informuje między innymi o poziomie paliwa, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

Nowy Ford Fiesta

Dzięki skomunikowaniu nowa Fiesta zyskała również aktualizacje Live Traffic dla dostępnego w opcji systemu nawigacji oraz system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, który ostrzega kierowcę o zagrożeniach znajdujących się na trasie samochodu nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się np. za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.

System łączności i rozrywki Ford SYNC 3 umożliwia kierowcom sterowanie funkcjami audio, nawigacją oraz podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Jest on kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, a obsługę zapewnia 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, reagujący m.in. na gesty, na którym można wyświetlać również obraz z opcjonalnej kamery cofania o ogniskowej 180-stopni.

Czytaj też:
W Polsce to będzie bestseller. Toyota RAV4 w nowej wersji Adventure

Galeria:
Nowy Ford Fiesta
Źródło: Ford
 0

Czytaj także