Toyota Highlander – elegancki siedmiomiejscowy SUV
Artykuł sponsorowany

Toyota Highlander – elegancki siedmiomiejscowy SUV

Toyota Highlander –elegancki siedmiomiejscowy SUV
Toyota Highlander –elegancki siedmiomiejscowy SUV Źródło:Materiały prasowe
Toyota Highlander pierwszej generacji zadebiutowała w 2000 roku i w tym roku kończy 21 lat! Ten rodzinny model staje się więc pełnoletni nawet w Stanach Zjednoczonych – kraju, w którym już od czterech generacji święci triumfy i jest chętnie wybierany przez wymagających klientów.

Tak jak 20 lat temu, tak i dziś, Toyota Highlander to doskonały wybór dla rodzin i wyjątkowo praktyczny SUV z dużym bagażnikiem, przestronnym wnętrzem i sprawdzonymi jednostkami napędowymi pod maską. Rodzinny SUV ma wymiary, które czynią z niego doskonały samochód do dalekich wypraw, a jego komfortowe wnętrze stanowi przestrzeń stworzoną do wygodnych, relaksujących podróży. Obecna renoma Toyoty Highlander nie bierze się jedynie z dziedzictwa. Dostępny w salonach model ma mnóstwo walorów, które nie pozwalają przejść obok niego obojętnie.

SUV 7-osobowy od Toyoty

Nowa Toyota Highlander należy do grona aut, które w standardzie mieszczą 7 osób. Samochody typu SUV najczęściej występują w 5-osobowych konfiguracjach, a dodatkowe miejsca są dostępne w nielicznych modelach, zwykle za dopłatą. Toyota Highlander Hybrid już w standardzie posiada 7 miejsc, a ostatni rząd siedzeń cechuje ponadprzeciętna, zwłaszcza na tle konkurentów, wygoda. Dwa fotele umieszczone z tyłu są składane tak, by wygospodarować jak najwięcej przestrzeni bagażowej, a ich ponowne rozłożenie jest proste i szybkie. To doskonałe rozwiązanie dla rodzin, które potrzebują wszechstronnego auta SUV.

Toyota Highlander to 7 osobowy SUV, który pod względem praktyczności nie ustępuje minivanom, które niemal całkowicie ustąpiły już dziś miejsca SUV-om. Możliwości aranżacji wnętrza nie kończą się bynajmniej na składaniu ostatniego rzędu siedzeń. By powiększyć bagażnik Toyoty Highlander, wystarczy parę ruchów.

Wymiary i pojemność bagażnika

W 5-osobowym ustawieniu foteli, to znaczy przy złożonym trzecim rzędzie, bagażnik SUV-a ma aż 865 l pojemności do dachu. Wartość do wysokości rolety wynosi 658 litrów, a objętość kufra zwiększa się ponad dwukrotnie, gdy złożymy również drugi rząd siedzeń. Rodzinny SUV staje się wówczas wybitnie pakownym autem, bo pomieści aż 1909 litrów bagażu do dachu (1177 l do wysokości rolety). Powierzchnia, która powstaje po złożeniu siedzeń, jest płaska i tak obszerna, że można w niej rozłożyć nawet dwuosobowy materac! W 7-miejscowym ustawieniu, gdy podróżujemy w komplecie, wciąż możemy liczyć na bagażnik o wielkości 332 litrów do dachu lub 268 l do wysokości rolety, co umożliwi spakowanie sporych zakupów lub paru walizek kabinowy

Toyota Highlander–elegancki siedmiomiejscowy SUV

Taka przestrzeń to zasługa zarówno wymiarów auta, jak i lekkiej i sztywnej platformy TNGA oraz dużego rozstawu osi. Toyota Highlander 2021 ma długość 4 966 mm, dzięki czemu w jej wnętrzu wygodnie zasiądzie komplet pasażerów. SUV ma rozstaw osi wynoszący 2 850 mm i szerokość 1 930 mm - to właśnie te wartości pozwoliły wygospodarować wnętrze przyjazne dalekim, rodzinnym podróżom. Przecież naprawdę wygodna kabina powinna być obszerna nie tylko wzdłuż, ale i wszerz. Tylna kanapa wygodnie pomieści 3 dorosłe osoby, a jej łatwy system składania i przesuwania sprawia, że dostęp do ostatniego rzędu siedzeń jest bardzo prosty.

Toyota Highlander ma wnętrze, które zachwyca praktycznością nie tylko ze względu na dużą przestrzeń. Atutem SUV-a jest również mnogość schowków, które pozwolą uporządkować wszystkie drobiazgi. Miejsca na kubki wygospodarowano w każdym rzędzie siedzeń, a w sumie jest ich aż 8! Pokaźna konsola środkowa, a konkretnie znajdujący się na niej podłokietnik, kryje pojemny schowek z bezprzewodową ładowarką, bezpiecznie przechowującą telefon w czasie jazdy, która ładuje jego baterię bez konieczności podłączania kabla. Niezależnie od tego, czy zajmiemy miejsce w pierwszym, drugim, czy trzecim rzędzie siedzeń, Highlander zapewnia podróż w komforcie, a czuwa nad tym sprawna wentylacja i trzystrefowa klimatyzacja. Nawiewy w tylnej części pojazdu zostały poprowadzone w podsufitce.

Toyota Highlander – wersje wyposażenia

Wszystko, co do tej pory opisaliśmy, jest dostępne w standardzie. Klienci, którzy nie uznają kompromisów, mogą jednak wybierać spośród dostępnych wersji wyposażenia i pakietów, by doposażyć auto w jeszcze większą liczbę udogodnień. Nowa Toyota Highlander dostępna jest w kilku wersjach wyposażenia, a oto, jak prezentuje się każda z nich.

Prestige

Highlander w podstawowej odmianie Prestige jest wyposażony w szereg udogodnień, których na próżno szukać na liście seryjnego wyposażenia aut konkurencji. Wersja Prestige kosztuje 219 700 zł brutto, a wybierając ją możemy liczyć m.in. na trzystrefową, inteligentną klimatyzację automatyczną z funkcją wykrywania liczby pasażerów. Standardem są również dodatki z zakresu technologii – między innymi system bezkluczykowego dostępu do samochodu, LED-owe reflektory główne i światła do jazdy dziennej, najnowsza generacja systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense czy interfejs Apple CarPlay i Android Auto.

Wyjątkowy komfort we wnętrzu to zasługa skórzanej tapicerki z perforacją, manualnych rolet przy szybach pasażerów obok drugiego rzędu siedzeń, podgrzewanych przednich miejsc siedzących oraz elektrycznie unoszonej klapy bagażnika. O bezpieczeństwo zadba układ detekcji przeszkód (ICS), zapobiegający kolizjom podczas manewrowania, i kamera cofania z systemem oczyszczania, wykorzystującym przeznaczony specjalnie dla niej spryskiwacz. Kropką nad i oraz akcentem, który dopełnia wizerunku prestiżowego SUV-a, są 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 235/55 R20.

Oprócz wymienionych elementów wyposażenia, dostępne są również opcjonalne pakiety. W wersji Prestige jest to m.in. pakiet Tech, który zawiera system multimedialny Toyota Touch® 2 z większym, bo 12,3-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, nawigację satelitarną Toyota Touch® 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map, system Premium Audio JBL z 11 głośnikami, a także wentylowane przednie fotele. Oprócz zakupu za gotówkę, możemy zdecydować się również na korzystne finansowanie w formie leasingu Kinto One z niską miesięczną ratą. Toyota Highlander w wersji Prestige jest dostępna od 1 927 zł netto miesięcznie.

Prestige (Premium color)

Toyota Highlander jest również dostępna w wersji Prestige (Premium color), w której mamy możliwość wyboru specjalnych kolorów nadwozia. Elegancja SUV-a jest w tej wersji podkreślona lakierami specjalnymi, dostępnymi w wariantach Premium color. To barwy Moon Dust, Tokyo Red i Pearl White. Każdy z tych lakierów jest dostępny za dopłatą 1 500 zł. Highlander w wersji Prestige Premium color kosztuje 221 200 zł. Wyposażenie pozostaje na niezmiennym, wysokim poziomie i jest tożsame z bazową odmianą Prestige.

Executive

W topowej wersji wyposażenia Executive, nowa Toyota Highlander ma wszystko, co powinien oferować rodzinny SUV. W bogato wyposażonej odmianie Executive do dyspozycji mamy między innymi lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym, które gwarantuje doskonałą widoczność do tyłu nawet, gdy zapakujemy bagażnik po dach. Manewrowanie i parkowanie również będzie szło jak z płatka, gdy pomoże nam w tym system kamer 360 stopni Panoramic View Monitor, a gdy już staniemy na miejscu postojowym, bagażnik możemy otworzyć elektrycznie i bezdotykowo.

Bogato wyposażony SUV ma na pokładzie również wyświetlacz HUD na przedniej szybie, dzięki któremu nie musimy odrywać wzroku od jezdni, sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania, podgrzewane skrajne fotele w drugim rzędzie siedzeń, wentylowane przednie fotele, system Premium Audio JBL z 11 głośnikami, system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 12,3 cala, a także nawigację satelitarną Toyota Touch 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map.

Podobnie, jak w wersjach Prestige i Prestige (Premium color), także w topowej odmianie czekają na nas atrakcyjne pakiety wyposażenia. Z uwagi na to, że Toyota Highlander Executive jest wyposażona kompletnie, pakiety opierają się raczej na akcesoriach. Przykładem jest bezpłatny pakiet Cargo, w którym znalazła się pozioma siatka bagażnika i gumowa wykładzina, chroniąca podłogę kufra przed uszkodzeniami i zachlapaniem. Jeszcze większa gotowość do dalekich podróży na wakacje czy ferie to z kolei zasługa Pakietu Transport, w którym otrzymujemy bagażnik dachowy oraz odpinany hak holowniczy. Wreszcie, mamy Pakiet Style, który dodaje stopnie boczne i chromowaną listwę bagażnika, oraz Pakiet Box, na który składa się bagażnik dachowy oraz boks Thule Motion o pojemności 460 litrów. Dla tych, którzy lubią spędzać czas aktywnie, strzałem w dziesiątkę może okazać się także Pakiet Bike – bagażnik dachowy oraz dwa uchwyty rowerowe. Toyota Highlander w topowej wersji Executive jest wyceniona na 253 000 zł, a rata leasingu Kinto One to jedynie 2 183 zł netto miesięcznie.

Toyota Highlander w wersji hybrydowej

W polskich salonach Toyota Highlander jest dostępna wyłącznie z napędem hybrydowym. Z wielu powodów jest to doskonały wybór dla rodzinnego auta, które porusza się zarówno w trasie, jak i w mieście. Toyota Highlander Hybrid ma pod maską napęd Hybrid Dynamic Force, a jego sercem jest 2,5-litrowy, benzynowy silnik wolnossący. Sprawdzona jednostka współpracuje z silnikami elektrycznymi na przedniej i na tylnej osi, a moc układu wynosząca 248 KM pozwala na bezpieczną i dynamiczną jazdę. Wysoki moment obrotowy elektrycznych silników, dostępny w pełnym zakresie ich pracy od chwili startu, sprawia, że nawet załadowane po dach auto rusza z miejsca sprawnie i bez zwłoki, a automatyczna skrzynia biegów e-CVT przez cały czas jazdy dobiera najlepsze przełożenie tak, by w trasie obroty silnika benzynowego były możliwie niskie. Rodzinny SUV w hybrydowym wydaniu to samochód wyjątkowo oszczędny, jak na swoje wymiary, bo jego średnie spalanie wynosi 6,6 l/100 km. Tak umiarkowany apetyt na paliwo nie odbija się w żaden sposób na osiągach ani maksymalnym uciągu, bo Highlander rozpędza się do 100 km/h w czasie 8,3 sekundy, a maksymalna masa holowanej przyczepy to 2 000 kg.

Korzyści z zastosowania hybrydy jest jednak więcej. Dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych, Toyota Highlander Hybrid ma napęd na 4 koła AWD-i, co oznacza, że doskonale poradzi sobie również w lekkim terenie. W mieście potrafi z kolei poruszać się, przez większość czasu korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, bez zużycia paliwa. Mniejsza emisja szkodliwych substancji przekłada się na czystsze powietrze, którym oddychamy, a skuteczne hamowanie rekuperacyjne z odzyskiwaniem energii zmniejsza ilość pyłu, powstającego podczas pracy klocków hamulcowych. Jak widać, nawet duże, rodzinne samochody typu SUV mogą być niedrogie w eksploatacji i przyjazne dla środowiska. Szczegółowe informacje na temat hybrydowej Toyoty Highlander znajdziecie na stronie internetowej Toyoty.

Źródło: Materiały prasowe