Już osiemnasty raz redakcja tygodnika „Auto Świat” przeprowadziła coroczne badanie, w ramach którego tzw. „tajemniczy klienci” odwiedzali salony poszczególnych marek samochodowych, dążąc co wyłonienia dealerów świadczących najwyższej jakości usługi.
Test Salonów „Auto Świata” był zrealizowany przy współpracy z agencjami badawczymi Minds&Roses oraz Kantar. Trzynastu spośród siedemnastu dealerów marki Volkswagen otrzymało rewelacyjne rezultaty, osiągając wskaźnik ogólnego poziomu spełniania standardów wynoszący ponad 90 proc. Salon Volkswagen Lellek Opole osiągnął maksymalny możliwy wynik, okazując się najlepszym w całym badaniu. „Tajemniczy klienci” podczas wizyt w salonie wykazywali zainteresowanie głównie zakupem modeli Golf i Tiguan.
Higiena i elektromobilność
Kluczowe dla sukcesu Volkswagena w tegorocznej edycji Wielkiego Testu Salonów były, jak zdecydowało jury: zachęcacie klientów do jazd testowych (szczególnie modelami typu BEV i PHEV), podwyższone standardy higieny i bezpieczeństwa w czasie pandemii oraz wysokie kompetencje pracowników salonów.
Swoją rolę odegrały także dostępność ładowarek dla klientów przy każdym salonie i fakt, że były w nich wydzielone strefy zarezerwowane dla aut elektrycznych (tzw. strefy ekspozycji wyposażone również w wallbox).
System, który sprawdza jakość obsługi
– Bardzo precyzyjnie monitorujemy wszystkie kluczowe interakcje pomiędzy klientami a dealerami, aby mieć pełną wiedzę o naszych mocnych stronach, jak i o deficytach. Stworzyliśmy wewnętrzny Wskaźnik Jakości Obsługi opisujący codzienne doświadczenie klienta w naszych salonach. Wskaźnik ten analizujemy i dyskutujemy z dealerami po to, aby nasze usługi były na jeszcze wyższym poziomie. Wynik naszej marki w Wielkim Teście Salonów pokazuje ze działania, które podejmujemy są trafne – skomentował Tomasz Piasny, dyrektor rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen.
Czytaj też:
Hybrydy Toyoty pobiły kolejny rekord. Polacy kupują je jak świeże bułeczki