ES 300h został wyposażony w samoładujący elektryczny napęd hybrydowy czwartej generacji, dzięki czemu jest konkurencyjną propozycją dla tych, którzy szukają alternatywy dla aut z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Zaprezentowana w 2018 roku siódma generacja modelu ES była pierwszą oferowaną klientom Europy Zachodniej i Centralnej. Auto zbudowano na globalnej platformie GA-K, która dała projektantom ogromną swobodę. Na przykład większy rozstaw osi pozwolił rozmieścić koła bliżej narożników, co umożliwiło zastosowanie szerszego rozstawu kół z przodu i z tyłu. Platforma GA-K pozwoliła także umieścić niżej maskę oraz stworzyć linię dachu nawiązującą do nadwozia coupe.
Rozmieszczenie wyświetlacza HUD oraz 12,3-calowego ekranu systemu multimedialnego zostało dobrane z myślą o kierowcy. Melomanów zadowoli 17-głośnikowy system audio Mark Levinson Pure Play, który został stworzony tak, by zapewnić najczystsze audiofilskie wrażenia. Lexus zastosował także system Lexus Safety System +2,5, supersztywną platformę oraz 10 poduszek powietrznym oferowanym w standardzie.
Co nowego w wersji po liftingu?
Lexus ES dostał nowe adaptacyjne światła drogowe BladeScan. Dopracowany został układ jezdny. Auto daje lepsze wrażenia z jazdy i jest bardziej komfortowe dzięki ulepszonemu tylnemu zawieszeniu, lepszej pracy pedału hamulca, a w wersji F SPORT adaptacyjnemu zawieszeniu o zmiennej sztywności (AVS).
Lexus ES 300h. Stylistyka karoserii
Najważniejsze modyfikacje to:
-
Nowy, charakterystyczny grill Lexusa: zredukowano liczbę żeber pionowych, a wzór w kształcie litery L sprawia, że auto wygląda bardziej stanowczo.
-
Nowe reflektory: zmieniona konstrukcja wewnątrz kloszy nadała im ostrzejszego wyrazu.
-
Nowe wzory felg: ekskluzywne felgi 17- i 18-calowe, 19-calowe koła tylko w wersji F Sport.
-
Nowe kolory nadwozia: stylowe lakiery Sonic Gray oraz Sonic Platinium dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia.
Nowy Lexus ES 300h. Wnętrze
Najważniejsze zmiany to:
-
Nowy ekran dotykowy: wyświetlacz wysunięty o 112 mm do przodu i przesunięty o 5 stopni w kierunku kierowcy, teraz też z funkcją dotykowej obsługi.
-
Nowy zegar analogowy: zaadaptowany z flagowej limuzyny LS, otrzymał charakterystyczny wzór z literą L.
-
Nowe dźwignie i przyciski: poprawiono ich kształt i rozmieszczenie dla lepszej obsługi.
-
Nowy panel konsoli centralnej: dostępny w kolorze fortepianowej czerni z metalicznymi wstawkami przy przyciskach klimatyzacji.
-
Nowe kolorystyki tapicerki: Forest Brown oraz Hazel dostępne we wszystkich wersjach. Czarno-białe wnętrze w wersji F Sport
Lexus ES 300h. Samoładujący napęd hybrydowy Lexusa
Lexus ES 300h napędzany jest samoładującym elektrycznym napędem hybrydowym 4 generacji, o łącznej mocy układu 218 KM. Ma najniższe poziomy emisji w swojej klasie w porównaniu konkurentami napędzanymi silnikami benzynowymi i Diesla.
2,5-litrowy silnik benzynowy ES 300h, pracujący w cyklu Atkinsona, wykorzystuje technologię szybkiego spalania, dzięki czemu jest to jeden z najbardziej wydajnych termicznie silników, jakie kiedykolwiek zbudowano. Jednostka przekracza próg 41 procent wydajności i oferuje większą moc bez zwiększania emisji i zużycia paliwa. Wyniki te osiągnięto dzięki takim elementom, jak proste porty wlotowe, zwiększone kąty zaworów czy wykończone laserowo gniazda zaworów. Do polepszenia sprawności cieplnej i efektywności silnika przyczyniają się także pompa oleju o zmiennej wydajności, wtryskiwacze wielootworowe, układ VVT-iE na zaworach dolotowych oraz układ chłodzenia o zmiennej wydajności. ES 300h porusza się cicho, bo pokrywa silnika ma dźwiękochłonną osłonę z materiału poliuretanowego.
Nowy Lexus ES 300h. Właściwości jezdne
Powierzchnia styku stopy kierowcy z pedałem hamulca została zwiększona poprze zmianę kształtu tego elementu. Zredukowano także wibracje, podnosząc poczucie stabilności podczas naciskania pedału hamulca. W hybrydowej wersji ES 300h poprawiono zakres i poczucie kontroli nad procesem hamowania, zmieniając parametry elektronicznego sterowania układem hamulcowym.
W nowej odsłonie modelu w tylnym zawieszeniu zastosowano dwuwarstwowe elementy zwiększające sztywność skrętną w tym obszarze. Dzięki temu charakter pracy układu jezdnego zapewnia wykonywanie poleceń kierowcy zgodnych z jego intencjami, nawet w sytuacji gwałtownej zmiany pasa ruchu przy wysokiej prędkości.
Nowy element wykonawczy zastosowany w systemie adaptacyjnego zawieszenia AVS w wersji ES F Sport zwiększa zakres kontroli zaworu przepływu. Teraz jest on w stanie reagować w zakresie minimalnych sił tłumienia, zapewniając najwyższej jakości komfort amortyzacji przy jednoczesnym poprawieniu reakcji na ruchy kierownicą.
Nowy Lexus ES 300h. Technologia i łączność
-
Nowy, 12,3-calowy dotykowy ekran multimedialny: wysoce antyrefleksyjne szkło wyświetlacza, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z którymi łączy się przez Bluetooth.
-
Nowa aplikacja Lexus Link: lepsza komunikacja z samochodem, możliwość zdalnego planowania podróży i pomóc w efektywniejszym wykorzystaniu napędu hybrydowego.
-
Systemy bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy.
Czytaj też:
Nowy Lexus UX 250h. Bardziej stylowy po zmianach
Lexus ES 300h