Polska policja zaczęła ładować. Ma pierwsze radiowozy-wtyczkowozy

Polska policja zaczęła ładować. Ma pierwsze radiowozy-wtyczkowozy

Policyjne Skody Octavie iV
Policyjne Skody Octavie iV Źródło:Skoda/Krzysztof Szrejder
Flotę Komendy Głównej Policji w Warszawie zasiliły 32 egzemplarze modelu Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in (ładowane z gniazdka). Skoda Octavia iV w wersji kombi może przejechać do 65 km wykorzystując wyłącznie energię elektryczną.

Model dysponuje nie tylko dużą łączną mocą silników osiągającą 204 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm, ale również sześciobiegową skrzynią DSG obsługiwaną elektronicznie w technologii shift-by-wire, czytamy na stronach Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Policyjne światła i sygnały

Policyjne Skody Octavie iV

Policyjne Skody zostały uzupełnione o specjalne wyposażenie, które ma ułatwić pracę policji. System uprzywilejowania w ruchu drogowym składa się z urządzeń świetlnych, takich jak zespolona lampa ostrzegawcza na dachu pojazdu, lampa LED za przednią szybą oraz lampy LED w zderzaku przednim i wewnętrznej części klapy tylnej, a także głośnika w przednim zderzaku, który jest w stanie wyemitować do 118 dB. Oprócz tego Octavia iV zawiera przewoźny radiotelefon, metalową osłonę silnika, kratę oddzielającą przestrzeń dla pasażerów od bagażnika, a także zestawy pierwszej pomocy.

Szkolenie z plug-inów

Dodatkowo dla blisko 100 funkcjonariuszy policji zostało przeprowadzone szkolenie, którego zadaniem było odpowiednie zapoznanie się z modelem Octavia iV. Podczas szkolenia policjanci otrzymali informacje, które pozwolą im na pełne wykorzystanie atutów pojazdów, które w codziennej służbie mogą poruszać się bezemisyjnie.

Czytaj też:
Zupełnie nowe radiowozy w polskiej drogówce. Takiego sprzętu dotąd nie było

Źródło: Policja / IBRM Samar