Mercedes szyty na miarę. Szczegóły nowego programu Manufaktur, następcy Designo

Mercedes szyty na miarę. Szczegóły nowego programu Manufaktur, następcy Designo

Mercedes w programie Manufaktur
Mercedes w programie Manufaktur / Źródło: Daimler
Dzięki nowemu programowi Manufaktur, Mercedes-Benz będzie skuteczniej odpowiadał na potrzeby rosnącego grona nabywców, którzy pragną większej indywidualności. Firma wzmacnia potencjał swojej oferty w zakresie luksusu.

Manufaktur, czyli rozbudowana gama możliwości personalizacji wyglądu pojazdu obejmuje ekskluzywne lakiery, wyselekcjonowane materiały, w większości wykonywane ręcznie oraz wysokiej jakości elementy dekoracyjne w kabinie. Od kilku lat z powodzeniem działa program indywidualizacji dla Klasy G o nazwie „G manufaktur”. Obejmuje on specjalny wybór materiałów i odcieni dostosowanych specjalnie do architektury pojazdu.

Manufaktur także dla innych aut

Wraz z wprowadzeniem etykiety Manufaktur Mercedes-Benz oferuje programy personalizacji również dla innych serii modelowych: CLS-a, AMG GT 4-drzwiowego Coupé oraz Klasy S z długim rozstawem osi i Klasy S sygnowanej przez markę Mercedes-Maybach.

Teraz, oprócz wskazania typu silnika, koloru oraz preferowanego wyposażenia klienci Mercedes-Benz mają do wyboru wiele opcji, dzięki którym mogą dostosować swój wymarzony pojazd do własnych potrzeb. Dla tych, którzy szukają czegoś bardziej wyjątkowego, jeśli chodzi o lakier, tapicerkę oraz wystrój wnętrza, Mercedes-Benz oferuje dodatkowe możliwości indywidualizacji wybranych serii modelowych w ramach nowego programu Manufaktur. Łączy on luksusowe rzemiosło i najwyższej jakości materiały z fascynującym designem.

Na klientów Mercedes-Benz czekają estetyczne, koncepcje kolorystyczne, wyselekcjonowane, szlachetne materiały i ekskluzywne elementy ozdobne. Kunszt jest widoczny i namacalny – w wykonaniu haftu, skórzanej galanterii oraz starannie dopasowanych elementach. Dbałość o detale w szczególności demonstrują Mercedes-Benz Klasy S z długim rozstawem osi oraz Mercedes-Maybach Klasy S.

Historyczne kolory lakieru

Jedną z najbardziej wyrazistych cech pojazdu jest jego kolor. Gama Manufaktur oferuje szereg specjalnych lakierów – zarówno matowych, jak i metalicznych, a także bogactwo odcieni niemetalicznych. Niektóre z nich nawiązują do historii Mercedes-Benz, np. szarość silikonu Manufaktur uni był w gamie kolorystycznej do wczesnych lat 60. XX wieku i jako specjalny kolor zdobił m.in. legendarnego 300 SL „Gullwinga”. Grafitowy Manufaktur metalik i oliwkowy Manufaktur metalik należały do listy opcji w latach 80., a niebieski vintage Manufaktur uni był popularnym wyborem nabywców Klasy E (W 123) i Klasy S (W 126). Trend w kierunku satynowego wykończenia znajduje odzwierciedlenie w wykończeniach takich jak biel kaszmiru Manufaktur magno oraz złoty kalahari Manufaktur magno czy sportowa czerń nocy Manufaktur magno.

Jedyna w swoim rodzaju kabina

Atmosferę w kabinie współtworzy delikatna skóra nappa o kontrastowych koncepcjach kolorystycznych. Mercedes-Benz powraca do zestawienia bieli i czerni Manufaktur oraz szczególnej kombinacji pastelowego, żółtego odcienia z czarnym Manufaktur, który był dostępny dla Klasy S do 2012 r.

Elegancję podkreślają także połączenia czarnej skóry z innymi kolorami, takimi jak orzechowy, brązowy czy morski oraz szwy układające się na kształt rombów. W zależności od modelu i wymagań nabywcy pakiet zawiera na przykład dodatkowe poduszki z wyhaftowanym logo oraz specjalne dywaniki podłogowe. W przypadku Klasy S, dla zaakcentowania luksusowej aury, znaki firmowe mogą być wyhaftowane w kolorze złotym lub platynowym.

Ręczne wykończenia detali

Delikatną skórą nappa pokryte są również ręcznie wykańczana, dwukolorowa skórzana kierownica Manufaktur, a także środkowe elementy paneli drzwi, podłokietnik i dolna część deski rozdzielczej. Kolejnym, dostępnym na życzenie atrakcyjnym detalem jest podsufitka Manufaktur w całości wykonana ze skóry nappa, z podwójnie przeszywanymi rombami Maybach. Składa się ona z tylnego panelu w kontrastowym kolorze z pikowaniem w romby oraz środkowego panelu, także w kontrastowym kolorze, ale już bez pikowania. Koncepcję wzornictwa uzupełniają grube dywaniki podłogowe obszyte wybraną skórą nappa. W zależności od linii i wybranego pakietu wyhaftowano na nich gwiazdę Mercedesa, logo Maybacha lub napis Mercedes-AMG.

Prawdziwym „magnesem dla oczu”, który jednocześnie podkreśla markę pojazdu, jest oświetlenie otoczenia Manufaktur z animowaną projekcją. Po otwarciu drzwi animowane wzory Mercedes-Benz lub Mercedes-Maybach oświetlają obszar z boku samochodu. Specjalny świetlny pokaz jest możliwy dzięki czterem projektorom LCD zamontowanym w przednich i tylnych drzwiach, wyłączają się one po 10 minutach.

Oferta dla CLS-a. Manufaktur w miejsce Designo

W przypadku CLS-a w ramach programu Manufaktur klienci mogą wybierać spośród dodatkowych lakierów (w tym jasnoniebieski metalik Manufaktur Cote d’Azur), a także atrakcyjnych wariantów skórzanych tapicerek. Różne odcienie zarezerwowano również dla Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowego Coupé – wśród nich matowy pomarańczowy lakier Manufaktur. Ponadto nabywcy mają do wyboru szereg specjalnych tonacji skórzanej tapicerki, dwukolorową skórzaną kierownicę oraz zestawy naklejek na progi w trzech wariantach kolorystycznych.

W nadchodzących latach program Manufaktur zostanie rozszerzony na inne serie modelowe. W przyszłości z lakierami i pakietami wyposażenia Manufaktur dostępne będą też wybrane submarki, jak Mercedes-AMG czy Mercedes-EQ.

Etykieta „Manufaktur” zastępuje dotychczasowe portfolio indywidualizacji i znak „Designo”.

Czytaj też:
Pierwszy elektryczny Maybach. Zwiastun modelu Mercedes-Maybach EQS

Źródło: Daimler
 0

Czytaj także