Toyota najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej

Toyota najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris CrossŹródło:Toyota
Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i siódmą najbardziej wartościową marką na świecie wg najnowszego rankingu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand.

Najnowszy ranking Best Global Brands 2021 firmy Interbrand potwierdził dominację Toyoty w branży motoryzacyjnej już po raz 18. W tym roku wartość marki Toyota została wyceniona na 54,1 mld dolarów i jest o 5 procent wyższa niż w roku ubiegłym.

Niezawodne auta i lokalne potrzeby

Jak piszą organizatorzy rankingu, siła marki Toyota opiera się z jednej strony na szerokiej, dostosowanej do lokalnych potrzeb ofercie samochodów, które są znane z niezawodności i niskich kosztów utrzymania, zaś z drugiej na zaawansowanych technologiach elektryfikacji napędów i bezpieczeństwa.

Toyota jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie, a Toyota Motor Corporation to obecnie największy producent samochodów. W pierwszej połowie 2021 roku do klientów trafiło 5 004 625 samochodów osobowych marki Toyota i 5 467 218 aut wszystkich marek należących do Toyota Motor Corporation.

Priorytetem Toyoty elektryfikacja

Interbrand podkreśla w swoim podsumowaniu, że Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów. Marka koncentruje się na rozwoju zelektryfikowanych samochodów, stale rozbudowując ofertę modeli z napędem hybrydowym, plug-in hybrid, elektrycznym na baterie oraz elektrycznym na wodór i przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. Do dziś Toyota sprzedała ponad 18,7 milionów zelektryfikowanych aut.

Ranking wartości marek InterbrandRanking wartości marek InterbrandCzytaj też:
Aut na rynku nie ma. A Toyota wraca do pełnej dostępności samochodów

Galeria:
Toyota Yaris Cross
Źródło: TMP