Po prototypach 45 z 2019 roku i Prophecy z 2020 roku, koncepcyjny Seven pokazuje, jak będzie wyglądał duży Ioniq (to ukierunkowana na prezentację pojazdów elektrycznych submarka Hyundaia).
Jak przekonuje Hyundai, każdy pojazd opracowany przez submarkę Ioniq „zaoferuje klientom doświadczenie nowej generacji, które bezproblemowo integruje najbardziej zaawansowane technologie z codziennymi potrzebami. Koncepcyjny model Seven jest przykładem auta z rodziny Ioniq, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom przestrzennym, które przekształcają pojazd w nowoczesną przestrzeń do życia, ale na kołach”.
Seven jest oparty na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Group, przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych (BEV). Długi rozstaw osi i płaska podłoga platformy E-GMP umożliwia stworzenie nowej klasy pojazdów, która oferuje całkiem nowe możliwości.
Seven ma aerodynamicznie kształty, które odbiegają od typowego SUV-a. Niska, przednia krawędź maski, opływowa linia dachu i wydłużony rozstaw osi stanowią wyraźne odejście od wyglądu tradycyjnych SUV-ów napędzanych silnikami spalinowymi. Minimalistyczna forma Seven kontrastuje z potężną sylwetką auta.
Obręcze kół wyposażone są w zintegrowane, aktywne klapy aerodynamiczne, które rozkładają się lub chowają w zależności od aktualnych wymagań dotyczących chłodzenia hamulców lub niskiego oporu powietrza.
Nawet w ciemności model Seven jest łatwo rozpoznawalny, dzięki charakterystycznym dla rodziny Ioniq reflektorom Parametric Pixel, które zapewniają powitalną sekwencję świateł podczas uruchamiania. Diodowe światła łączą w sobie style cyfrowy i analogowy.
Luksusowe wnętrze w stylu lounge
Priorytetem w modelu Seven jest innowacyjna aranżacja przestrzeni, która zapewnia większą swobodę niż kiedykolwiek wcześniej. Rozstaw osi modelu Seven sięga 3,2 metra, dzięki zamysłowi konstrukcyjnemu, w ramach którego rozsunięto koła, aby maksymalnie wydłużyć rozstaw osi.
Dzięki płaskiej podłodze projektanci Hyundai Motor mogli znaleźć alternatywę dla tradycyjnego ustawienia rzędów siedzeń w aucie, tworząc bardziej płynny układ wnętrza. Drzwi otwierane pod dach oraz brak słupka B oferują wygodny dostęp, ale też ukazują wnętrze z zupełnie nowym wymiarem przestrzeni. Opływowa linia dachu, długi rozstaw osi i płaska podłoga, która sięga aż do trzeciego rzędu, otwierają nowe możliwości wyposażenia wnętrza tak, jak w luksusowym salonie.
Seven gotowy jest do autonomicznej mobilności. Przed kierowcą jest wysuwany drążek sterowniczy, który chowa się, gdy nie jest używany. Bez konieczności wykorzystania typowego wyposażenia dla kierowcy, ultracienki kokpit i zintegrowane ekrany tworzą wrażenie przebywania w salonie. Układ siedzeń różni się od tradycyjnych SUV-ów, dzięki obrotowym fotelom i zakrzywionej kanapie. Ten układ siedzeń można dostosować do indywidualnych potrzeb w zależności od trybu jazdy – kontroli przez kierowcy lub autonomicznego.
Potężne osiągi z całkowicie elektrycznym zasięgiem 300 mil
Dzięki platformie E-GMP, Seven będzie w stanie zapewnić spory zasięg jazdy i ultraszybkie możliwości ładowania. W warunkach rzeczywistych z ładowarką o mocy 350 kW model SEVEN jest w stanie naładować akumulatory od 10 do 80 procent w około 20 minut. Koncepcja została również zaprojektowana tak, aby osiągnąć docelowy zasięg ponad 300 mil.
Czytaj też:
Taka będzie „elektryczna Sorento”? Nowa Kia Concept EV9 to duży SUV
Hyundai Seven