Kolejne miliony zostaną zainwestowane w ładowarki Ionity

Kolejne miliony zostaną zainwestowane w ładowarki Ionity

Ładowarka Ionity
Ładowarka Ionity Źródło:Kia
Do liderów branży, którzy chcą zainwestować dodatkowe 700 milionów euro w Ionity – wiodącą europejską sieć stacji ultraszybkiego ładowania – dołączyła Kia.

Kia dokonała kolejnej dużej inwestycji w Ionity – wiodącą w Europie sieć stacji ultraszybkiego ładowania aut elektrycznych (EV). Jako jeden z głównych udziałowców Ionity, Kia połączyła siły z innymi inwestorami, którzy chcą zainwestować łącznie kolejne 700 milionów euro w rozbudowę sieci punktów ładowania dużej mocy na całym kontynencie.

Ionity rozrośnie się dzięki milionom od inwestorów

Ionity obsługuje ponad 1500 punktów ładowania zlokalizowanych wzdłuż europejskich autostrad w 24 krajach. Dodatkowa inwestycja zwiększy do 2025 roku liczbę ultraszybkich punktów ładowania w Europie do 7000. Ładowarki te zostaną umieszczone nie tylko w większej liczbie kluczowych lokalizacji przy europejskiej sieci autostrad, ale będą również instalowane wzdłuż ważnych dróg krajowych i w pobliżu dużych miast. Zwiększenie liczby stacji ładowania ułatwi klientom zlokalizowanie ultraszybkich ładowarek.

Ionity wykorzysta to dofinansowanie również do zwiększenia w Europie liczby lokalizacji stacji ładowania – z 400 aktualnie do ponad 1000 do 2025 roku, przy czym każda lokalizacja będzie dysponować średnio od ośmiu do dwunastu ultraszybkich punktów ładowania o mocy 350 kW. Już istniejące obiekty przy trasach o dużym natężeniu ruchu i zwiększonym zapotrzebowaniu na ładowanie również zostaną rozbudowane o dodatkowe punkty ładowania. Dzięki tym działaniom znacznie skróci się czas ładowania i oczekiwania klientów w lokalizacjach o największym natężeniu ruchu.

Stacje ładowania jak stacje benzynowe

Ionity, w ramach rozbudowy sieci, będzie dążyć do pozyskania większej liczby własnych nieruchomości oraz – w zależności od lokalizacji – do budowy i obsługi własnych stacji paliw. Firma niedawno zaprezentowała „Oazę” – koncepcję stacji ładowania w przyszłości. Model pokazywał zadaszone stacje ładowania i parki ładowania, zlokalizowane obok kawiarni, restauracji i sklepów, co zapewni klientom większą wygodę.

Sieć Ionity wykorzystuje wiodący europejski standard ładowania – Combined Charging System (CCS). Energia do zasilania stacji ładowania w 100 proc. pochodzi ze źródeł odnawialnych. Oznacza to, że kierowcy samochodów elektrycznych, którzy korzystają z sieci ładowania Ionity, podróżują bez emisji dwutlenku węgla.

Elektryki będą miały gęstą sieć ładowarek

Jason Jeong, prezes Kia Europe, skomentował: „Gdy myślimy o stopniowym wycofywaniu z oferty w ciągu najbliższych dziesięciu lat nowych samochodów z silnikiem spalinowym, kluczowe znaczenie dla kierowców ma dostęp do rozległej i niezawodnej infrastruktury stacji szybkiego ładowania. Dalsza inwestycja w Ionity przełoży się na znaczny wzrost liczby ultraszybkich ładowarek w Europie. W ten sposób wspieramy też nasze samochody i możemy zaprezentować zalety ładowania wysokonapięciowego. Dzięki temu więcej kierowców niż kiedykolwiek będzie mogło szybko i łatwo ładować auta, co zapewnia bezproblemowe korzystanie z samochodów elektrycznych”.

Sama Kia do 2026 roku planuje zaoferować na świecie 11 nowych samochodów elektrycznych, w tym siedem modeli typu BEV nowej generacji.

Czytaj też:
Jakie obawy powstrzymują Polaków przed zakupem elektryków?

Źródło: Kia, Ionity