Nowy hybrydowy Lexus NX 450h+. Jaki ma zasięg, jak działa hybrydowa technologia?

Nowy hybrydowy Lexus NX 450h+. Jaki ma zasięg, jak działa hybrydowa technologia?

Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+ Źródło:Lexus
Blisko 100 km zasięgu w bezemisyjnym trybie elektrycznym w ruchu miejskim i wiodące w klasie zużycie paliwa ma NX 450h+, pierwsza hybryda plug-in Lexusa.

Nowy NX 450h+ wydłużył dystans, który można pokonać bezemisyjnie. Auto zostawia w tyle większość rywali. NX 450h+ ma średni zasięg w trybie elektrycznym w granicy 70-74 km zgodnie z normą WLTP, który rośnie do przedziału 89-97 km, gdy auto użytkowane jest w ruchu miejskim – czyli tam, gdzie bezemisyjny transport jest szczególnie istotny. Te dane, plus zużycie paliwa na poziomie 0,9-1,1 l/100 km oraz emisje CO2 w granicach 21-25 g/km są najlepsze w klasie, z dużą przewagą. W trybie wyłącznie elektrycznym NX może rozpędzić się do 135 km/h.

Lexus NX 450h+

Luksusowy SUV Lexusa ma wiodące w klasie osiągi, gdy bateria się rozładuje. Auto przełącza się w tryb pełnej hybrydy, a nie jak większość jego konkurentów, którzy korzystają wyłącznie z silnika spalinowego i przez to zużywają więcej paliwa oraz mają wyższe emisje. W konkurencyjnych dla NX-a 450h+ modelach plug-in z klasy SUV spalanie jest wyższe od 23 do 30 procent.

Lexus NX 450h+. Napęd na wszystkie koła

W skład napędu Lexusa NX 450h+ wchodzą 2,5-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny oraz bateria litowo-jonowa. Pojemność akumulatora wynosi 18,1 kWh. Akumulator może być naładowany do pełna w 2,5 godziny na stacji o mocy 32A za pośrednictwem ładowarki 6,6 kWh.

Lexus NX 450h+

NX 450h+ w standardzie ma napęd na cztery koła E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny, napędzający tylną oś, gdy jest to potrzebne.

350h jest mocniejszy, a pali mniej

Rownież druga wersja modelu, NX 350h, jest bardziej wydajna. W porównaniu z poprzednikiem, modelem 300h, napęd czwartej generacji ma o 24 proc. większą moc (244 KM), co pozwoliło zmniejszyć czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h w aucie z napędem na cztery koła o 15 procent, do 7,7 sekundy.

Lexus NX 450h+

Co ze zużyciem paliwa auta o większej mocy? Oficjalne dane wskazują na zmniejszone o około 20 procent emisje CO2, które w cyklu WLTP wynoszą od 135 g/km dla modelu z napędem na cztery koła oraz od 129 g/km w wersji z napędem na przód. Średnie spalanie wynosi od 5,7 l/100 km dla auta z napędem na przednią oś.

Czytaj też:
Lexus wyłącznym partnerem „Eternals” od Marvel Studios

Galeria:
Lexus NX 450h+
Źródło: Lexus