Porsche przejmuje... rowerowego giganta. Po co?

Porsche przejmuje... rowerowego giganta. Po co?

Ładowarka. Samochód elektryczny
Ładowarka. Samochód elektryczny Źródło:Porsche, Ionity
Porsche przejmuje większościowy pakiet udziałów w firmie Greyp Bikes, zajmującej się produkcją e-rowerów, czyli rowerów elektrycznych.

Porsche Ventures – „ramię” venture capital producenta sportowych samochodów – pozyskało około 10 proc. udziałów w tej chorwackiej spółce już w 2018 r. Inwestycja w Greyp nastąpiła w tym samym czasie, co w siostrzaną firmę Rimac Automobili.

Teraz, po ofercie zewnętrznego inwestora zainteresowanego nabyciem Greyp, Porsche skorzystało z umownie ustalonego prawa pierwokupu. Przejęcie większości udziałów dodatkowo poszerza działalność producenta w sektorze e-rowerów. Mniejszościowy pakiet w firmie zachowują Mate Rimac i inni założyciele Greyp. Przejęcie nie zostało jeszcze prawnie sfinalizowane, ale ma to nastąpić pod koniec roku.

Po co Porsche rowerowy biznes?

– Porsche jest pionierem w dziedzinie zrównoważonej mobilności i konsekwentnie rozwija swoją strategię elektromobilności – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes zarządu Porsche AG oraz członek zarządu ds. finansów i IT. – Nasze konsekwentne podejście podkreślają działania w sektorze e-rowerów. Porsche od lat jest wiodącym dostawcą hybryd plug-in, w 2019 r. wprowadziliśmy na rynek pierwsze całkowicie elektryczne Porsche – model Taycan, a w zeszłym roku co trzeci dostarczony przez nas pojazd był wyposażony w silnik elektryczny. Naszym ambitnym celem jest osiągnięcie do 2030 r. bilansu neutralnego pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu wartości.

Poligon doświadczalny

Wiedzę zdobytą przy stosowaniu w swoich modelach napędu akumulatorowo-elektrycznego Porsche wykorzystuje również na atrakcyjnym i szybko rozwijającym się rynku e-rowerów. Rowery elektryczne mają stałe miejsce w firmowej strategii elektromobilności, a według Porsche „ich potencjał jest co najmniej obiecujący”.

W marcu 2021 r. gamę rowerów Porsche poszerzyły modele eBike Sport i eBike Cross, które reprezentują podejście marki w segmencie ekskluzywnych rowerów elektrycznych. Obecnie, za sprawą niezwykle pozytywnej reakcji rynku, obie linie są prawie wyprzedane. Porsche kontynuuje swoją wieloletnią współpracę z firmą Rotwild. Trwają właśnie prace nad modyfikacjami produktów z aktualnej gamy: Sport oraz Cross.

15 miliardów euro inwestycji

Porsche kontynuuje swoje inwestycje w cyfryzację oraz elektryfikację. W ciągu najbliższych 5 lat producent zainwestuje w nowe technologie łącznie 15 miliardów euro: 6,5 miliarda euro zostanie przeznaczone na koszty rozwoju w zakresie hybrydyzacji i elektryfikacji pojazdów, 5,5 mld euro – na kwestie związane z cyfryzacją, takie jak oferty inteligentnej mobilności, informatyka samochodowa, innowacje oraz nowe procesy biznesowe, a 3 miliardy euro – na obiekty związane z elektromobilnością, na przykład na infrastrukturę do ładowania czy zakłady produkcji zasilanych prądem pojazdów.

Czytaj też:
Przyspieszenie rozwoju sieci szybkiego ładowania. Pomoże gigantyczny zastrzyk finansowy

Źródło: Porsche