Drive Pilot, wysoce zautomatyzowany system półautonomicznej jazdy, pozwala kierowcy skupić się na innych czynnościach, gdy samochód jedzie w dużym natężeniu ruchu lub na zatłoczonych autostradach przystosowanych do pracy z tą technologią, poinformował Mercedes-Benz w czwartkowym oświadczeniu przekazanym mediom.
Urząd federalny się zgodził
Federalny urząd zajmujący się samochodami KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) zatwierdził system w oparciu o wymagania techniczne określone w przepisach ONZ, co jest krokiem w kierunku wprowadzenia go za granicę, poinformowała dalej firma.
Zanim to się stanie, inne kraje muszą najpierw przyjąć przepisy zezwalające na takie systemy, zanim Mercedes-Benz będzie mógł zacząć je oferować.
Kamień milowy w rozwoju autonomicznej jazdy
– Tym kamieniem milowym po raz kolejny udowadniamy naszą pionierską rolę w zakresie zautomatyzowanej jazdy, a także inicjujemy radykalną zmianę podejścia do niej – powiedział Markus Schaefer, dyrektor ds. technologii w Daimlerze (właściciel marki Mercedes-Benz).
Kiedy tylko wejdzie w życie odpowiednie ustawodawstwo w Chinach i Stanach Zjednoczonych, Mercedes-Benz zaoferuje system na tych rynkach, dodał Schaefer.
Aprobata Niemiec oznacza, że Mercedes-Benz będzie mógł zacząć oferować Klasę S z systemem Drive Pilot klientom w Niemczech, począwszy od pierwszej połowy 2022 roku.
Takie zautomatyzowane systemy trzeciego poziomu jazdy autonomicznej są dopuszczone do ruchu w Niemczech od 2017 roku. Według danych Mercedesa-Benza w Niemczech istnieje ponad 13 100 kilometrów autostrad dostosowanych do działania systemu Drive Pilot.
KBA nie zdecydował się jeszcze na zatwierdzenie systemu jazdy z prędkością do 130 kilometrów na godzinę lub asystenta zmiany pasa, który zautomatyzowałby wyprzedzanie innego samochodu.
Czytaj też:
Mercedes-Benz wprowadzi w swoich autach audio, jakiego nie było