Potężne wzmocnienie zespołu producenta polskiego samochodu elektrycznego Izera

Potężne wzmocnienie zespołu producenta polskiego samochodu elektrycznego Izera

Detale Izery, polskiego samochodu elektrycznego
Detale Izery, polskiego samochodu elektrycznego Źródło:EMP
Do ElectroMobility Poland dołączyło kilka nowych osób, mających ogromny dorobek i szacunek w branży motoryzacyjnej. Dość powiedzieć, że to wieloletni szefowie i budowniczy sukcesów Kii i Opla w Polsce oraz człowiek, który „zbudował fabrykę” Opla w Gliwicach.

Dla przeciętnego Kowalskiego te nazwiska mogą być nieznajome, ale w branży motoryzacyjnej są one synonimem sukcesu. To informacja o ogromnym znaczeniu, dlatego że Izera wzmocniła się o menedżerów z najwyższej światowej półki. To uwiarygadnia projekt budowy polskiego elektryka, nawet jeśli jest przed nim wiele burz, a ostateczne powodzenie stoi pod znakiem zapytania.

Galeria:
Polski samochód elektryczny Izera

Po wejściu do rady nadzorczej Wojciecha Szyszko – byłego wieloletniego dyrektora generalnego Kia Motors Poland, do projektu Izera jako doradca zarządu dołączył także Romuald Rytwiński – dyrektor wielu zakładów produkcyjnych General Motors w Europie i na świecie, który odpowiadał, między innymi, za budowę fabryki Opla w Gliwicach. Natomiast dyrektorem d.s. produktu w ElectroMobility Poland został Wojciech Mieczkowski, zarządzający wcześniej lokalnymi strukturami Opla oraz PSA w Polsce.

Mapa drogowa na lata 2022-2024

– Projekt Izera wkracza w kolejną fazę realizacji. Cieszę się, że wokół idei powstania nowej marki samochodów elektrycznych udaje się skupić coraz większe grono ekspertów branży motoryzacyjnej – mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. – Kompleksowość oraz skala projektu wymagają od nas pozyskania kompetencji i wzmocnienia zespołu w wielu obszarach. Wyzwania związane z budową fabryki Izery, rozwój produktu, budowanie łańcucha dostawców to najważniejsze zadania, jakie przed nami stoją w najbliższym czasie – dodaje Zaremba.

Dodajmy, że mapa drogowa projektu jest określona. Do końca I kwartału 2020 roku ogłoszony zostanie dostawca platformy, na której zbudowane zostanie auto. Równolegle będą się toczyły prace dotyczące nakreślenia charakteru produktu i stworzenia nowoczesnego modelu sprzedaży. Projekt do uruchomienia ma kosztować ok. 5 mld zł. Fabryka Izery powstanie w Jaworznie (choć firma jeszcze nie kupiła ziemi), a pierwszy samochód Izera ma zjechać z taśmy produkcyjnej pod koniec 2024 roku.

Informacje o nowych menedżerach Izery

Wojciech Szyszko to absolwent Wydziału Mechanicznego, Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej, posiadający ogromne doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Od 1990 roku, przez 13 lat pracował w Mitsubishi Motors, a ostatnie 17 lat był dyrektorem zarządzającym Kia Motors Polska, odpowiedzialnym za stworzenie organizacji sprzedaży samochodów koreańskiego producenta. W tym okresie sprzedaż samochodów KIA wzrosła prawie 10-krotnie, a sama marka stała się jednym z liderów polskiego rynku. W radzie nadzorczej ElectroMobility Poland będzie wspierał rozwój spółki w lepszym dostosowaniu projektu polskiej marki samochodów elektrycznych do wymagań rynkowych związanych z elektromobilnością.

Wojciech Szyszko

Romuald Rytwiński ma wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Przez blisko 18 lat pracował w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu. W połowie lat 90 tych uczestniczył w procesie wyboru lokalizacji oraz budowy fabryki Opla w Gliwicach, skąd przeszedł do amerykańskich struktur General Motors, gdzie uczestniczył we wspólnym projekcie GM i Toyoty. Od 2000 roku w centrali Opla piastował stanowisko dyrektora ds. wdrażania nowych modeli w segmencie mini. W latach 2002-2008 był dyrektorem zakładu Opel Polska w Gliwicach, skąd przeniósł się do Hiszpanii odpowiadając za lokalne fabryki Opla. W ostatnich latach był odpowiedzialny za produkcję GM w Rosji i WNP. W ElectroMobility Poland będzie wspierał zarząd w obszarach planowania strategicznego i budowania łańcuchów dostaw. Jego doświadczenie w budowaniu gliwickiej fabryki GM zostanie wykorzystane podczas prac nad fabryką Izery w Jaworznie.

Romuald Rytwiński

Wojciech Mieczkowski studiował na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także ukończył program marketingowy dla wyższej kadry zarządzającej INSEAD. Przez lata był związany z General Motors jako dyrektor zarządzający marki Opel. Swoją przygodę z niemiecko-amerykańskim koncernem rozpoczął w 1994 roku. Podczas pracy w GM odpowiadał za organizację międzynarodowych targów, a także zarządzał działem sprzedaży flotowej oraz samochodów dostawczych. Kierował również działem obsługi posprzedażowej marek Opel, Chevrolet i Saab, a od 2010 r. piastował funkcję dyrektora sprzedaży marki Opel. Dwa lata później odpowiadał za całokształt działalności handlowej marki Opel. Od 2018 roku pełnił funkcję dyrektora generalnego Grupy PSA w Polsce doprowadzając do efektywnego połączenia Opel Poland i PSA. W ElectroMobility Poland odpowiadał będzie za stworzenie strategii modelowej nowego produktu oraz strategię sprzedaży Izery.

Wojciech MieczkowskiCzytaj też:
Producent Izery, polskiego samochodu elektrycznego, ma nową radę nadzorczą

Źródło: EMP