Peugeot wraca do wyścigów długodystansowych. Ale nie w pojedynkę

Peugeot wraca do wyścigów długodystansowych. Ale nie w pojedynkę

Peugeot i Jack&Jones
Peugeot i Jack&Jones Źródło: Stellantis
Peugeot wraca do wyścigów długodystansowych. W sezonie wspomoże koncern firma odzieżowa. Podobno nie tylko finansowo.

Peugeot Sport ogłosił nawiązanie partnerskiej współpracy z międzynarodową, założoną 30 lat temu, marką odzieżową Jack & Jones. Duński dom mody zostaje oficjalnym dostawcą zespołu Peugeot z okazji powrotu marki do wyścigów długodystansowych z samochodem 9X8.

Te same wartości obu firm

Obie marki kierują się tymi samymi podstawowymi wartościami. Filozofia działania Jack & Jones jest zgodna ze standardami technologicznymi i wymaganiami programu startów w wyścigach długodystansowych, w których Peugeot Sport weźmie udział w 2022 roku.

Peugeot i Jack&Jones

Jack & Jones to oficjalny dostawca duńskiej reprezentacji narodowej na ostatnich igrzyskach olimpijskich. Podczas niedawnej wizyty przedstawicieli Peugeot Sport w Danii została wspólnie opracowana kolekcja odzieży z zastosowaniem nowatorskiego podejścia. Laboratorium badania kontroli jakości duńskiej firmy jest jednym z najbardziej zaawansowanych na świecie w tej branży.

Bolid opracowany na Le Mans

Peugeot i Jack&Jones

W wyścigach Peugeot będzie się ścigał modelem 9X8. To wyjątkowo bolid napędzany silnikiem hybrydowym i wyposażony w napęd na wszystkie koła. Peugeot 9X8 jest częścią opracowanej przez Peugeot strategii Neo-Performance. Stworzono ją, by oferować najwyższe osiągi zarówno w samochodach seryjnych jak i wyścigowych. Zadbano też o to, by samochody miały niską emisję spalin i były przyjazne dla środowiska.

Model 9X8 zawdzięcza swoje powstanie połączeniu sił dwóch zespołów – inżynieryjnego Peugeot Sport i designerskiego Peugeot Design. Model zapoczątkowuje nową epokę w świecie wyścigów samochodowych, której symbolem jest bardzo płynna, pozbawiona tylnego spojlera linia nadwozia.

Peugeot i Jack&Jones

Długodystansowy sezon Peugeota

Peugeot 9X8 to nowy bolid marki przeznaczony do wyścigów długodystansowych. W tej dyscyplinie zastąpi modele Peugeot 905 i Peugeot 908, zwycięzców 24-godzinnego wyścigu Le Mans odpowiednio w latach 1992 i 1993 oraz w roku 2009. Jako następca Peugeot 9X8 ma za zadanie utrwalić pozycję producenta w sportach samochodowych.

Cyfra „9” oznacza w nomenklaturze marki samochody ekstremalnie wyczynowe, takie jak dwa kultowe bolidy Peugeot do wyścigów długodystansowych: 905 (1990-1993) i 908 (2007- 2011).

Litera „X” odnosi się do technologii związanych z napędem na wszystkie koła i hybrydowego zespołu napędowego, w jaki jest wyposażony nowy hipersamochód Peugeot.

Natomiast cyfra „8” stanowi element oznaczenia wszystkich obecnych modeli PEUGEOT: 208/2008, 308, 3008, 5008 i 508, który niedawno trafił w ręce tego samego zespołu konstruktorów i designerów co 9X8, by stać się pierwszym modelem marki noszącym oznaczenie Peugeot Sport Engineered.

Silniki wciąż są testowane

Jednostka V6 2,6 l bi-turbo o mocy 680 KM i kącie otwarcia 90 stopni – spalinowy silnik zespołu napędowego Peugeot Hybrid4 500 kW, który będzie montowany z tyłu 9X8 – jest testowana od kwietnia 2021 roku.

Silnik elektryczny/alternator o mocy 200 kW został umieszczony z przodu, obok 7-stopniowej sekwencyjnej skrzyni biegów oraz akumulatora.

Dane techniczne Peugeota 9X8

  • Kategoria: LMH – Le Mans Hypercar
  • Długość: 5000 mm
  • Szerokość: 2080 mm
  • Wysokość: 1180 mm
  • Rozstaw osi: 3045 mm
  • Zespół napędowy: Peugeot Hybryd4 500 kW z napędem na cztery koła
  • Tylna oś: silnik spalinowy V6 2.6 l o kącie rozwarcia 90 stopni i mocy 500 kW (680 KM) i sekwencyjna skrzynia biegów z 7 przełożeniami
  • Przednia oś: silnik/alternator o mocy 200 kW i przekładnia redukcyjna
  • Akumulator trakcyjny: Peugeot Sport TotalEnergies Saft
  • Paliwo i oleje: TotalEnergies
Źródło: Stellantis