Leasing samochodów. Młodzi leasingobiorcy działają inaczej i oczekują czego innego

Leasing samochodów. Młodzi leasingobiorcy działają inaczej i oczekują czego innego

Leasing
Leasing Źródło:Santander Consumer Multirent
Najmłodsi przedsiębiorcy nie są już takimi entuzjastami tradycyjnego leasingu co starsi przedsiębiorcy. Chętniej porozmawialiby z doradcą zdalnie i skorzystali z systemu, który umożliwia przesyłanie danych i podpisanie umowy online.

Młodzi chcieliby także móc skorzystać z całkowicie automatycznego procesu zakupu leasingu poprzez platformę internetową. Takie wnioski płyną z analizy raportu przygotowanego przez EFL. Jak czytamy, w opinii zdecydowanej większości (87 proc.) osób ankietowanych, w perspektywie kolejnych 5 lat rola leasingu będzie się zwiększała.

Wzrost poza czynnikami makroekonomicznymi będzie wspierany zmianami, jakie zaproponują klientom same firmy leasingowe. EFL wskazuje na dwie najważniejsze – przesunięcie części sprzedaży do kanałów zdalnych oraz specjalizacja branżowa – wynika z raportu „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”.

Wiek ma znaczenie dla leasingujących auto

Zdecydowana większość badanych (80 proc.) jest najbardziej zainteresowana tradycyjnym pozyskaniem finansowania w formie leasingu. Chodzi o kontakt osobisty z doradcą w salonie samochodowym i co najwyżej przesyłanie skanów dokumentów e-mailem. Ale tutaj dają o sobie znać różnice międzypokoleniowe. Najmłodsi przedsiębiorcy nie są już takimi entuzjastami tradycyjnego kanału (51 proc.) co starsi koledzy (83-90 proc.). Chętniej porozmawialiby z doradcą zdalnie i skorzystali z systemu, który umożliwia przesyłanie danych i podpisanie umowy online (49 proc. vs. ok. 30 proc. wśród pozostałych grup). Chcieliby także móc skorzystać z całkowicie automatycznego procesu zakupu leasingu poprzez platformę internetową (38 proc. vs. ok. 21-27 proc. wśród pozostałych grup).

Wąska specjalizacja będzie premiowana

Jak czytamy w raporcie, w perspektywie kolejnych lat należy spodziewać́ się większej specjalizacji branżowej poszczególnych leasingodawców. Wynika to przede wszystkim z trzech czynników. Po pierwsze, leasing wymaga wysokich kompetencji w zakresie ryzyka związanego z odsprzedażą przedmiotu. Po drugie, budowanie bardziej atrakcyjnych ofert wymagać będzie lepszego zrozumienia branży, jej specyfiki. I po trzecie, tej specjalizacji i personalizacji oczekują sami leasingobiorcy. Najbardziej (91 proc. wskazań) przedsiębiorcy oczekują od firm leasingowych spersonalizowanej oferty.

Czytaj też:
Leasing samochodów. Polski Ład mocno uderzy w przedsiębiorców

Źródło: EFL