To prawdziwa sensacja. W Warszawie powstanie salon… Pagani

To prawdziwa sensacja. W Warszawie powstanie salon… Pagani

Pagani
Pagani Źródło:Pagani
Mamy w Polsce salony Ferrari i Lamborghini, nawet po kilka. Nie tak dawno dołączył McLaren, otworzył się kolejny salon Astona Martina. Ale chyba nikt nie spodziewał się, że nad Wisłą będzie można kupić Pagani. A będzie.

Polska motoryzacyjna mapa się zagęszcza. Właściwie niewiele już w naszym kraju brakuje, krezusi mogą kupować wymarzone auta na miejscu, nie muszą udawać się zagranicę. Salonów Ferrari i Lamborghini jest wiele, mamy przedstawicielstwa McLarena, Astona Martina i Koenigsegga. Brakuje Koenigsegga i Bugatti. Brakowało Pagani, ale firma właśnie pojawi się w Polsce.

Jak donosi IBRM Samar, Pagani Automobili, jedna z najdroższych na świecie marek motoryzacyjnych, otwiera pierwszy w Polsce salon sprzedaży - Pagani of Warsaw. Oficjalnym importerem i dealerem włoskich hipersamochodów będzie Grupa Pietrzak.

Pagani

Salon dołączy do innych ekskluzywnych marek grupy

Pierwszy salon sprzedaży Pagani powstanie w Warszawie, co sugeruje nazwa nowo utworzonego profilu na jednym z portali społecznościowych. Polskim przedstawicielem włoskiej marki będzie Grupa Pietrzak, której portfolio obejmuje już sportowe ekskluzywne marki takie jak: Ferrari i Maserati oraz przedstawicielstwo Koenigsegga w Polsce, zlokalizowane we Wrocławiu.

Jak przypomina Instytut, założycielem Pagani Automobili jest Argentyńczyk Horacio Pagani. Firma powstała we Włoszech, niedaleko Modeny, w miejscowości San Cesario sul Panaro. Włoski producent zasłynął z limitowanej produkcji samochodów sportowych oraz komponentów z włókna węglowego i tytanu.

Pagani

Limitowane produkcje, astronomiczne ceny

Pierwszy model o nazwie Zonda wyróżniał się konstrukcją inspirowaną myśliwcami odrzutowymi oraz słynnymi samochodami Sauber-Mercedes Silver Arrow. Auto doczekało się kilku wersji: Zonda Cinque oraz Zonda Cinque Roadster z silnikiem V12 Mercedes-Benz M297 o mocy 678 KM, maksymalnym przyspieszeniu od 0 do 97 km/h w 3,4 sekundy oraz maksymalnej prędkości 349 km/h. Wyprodukowano jedynie pięć egzemplarzy modelu. Zonda Tricolore powstała dla uczczenia 50. rocznicy Frecce Tricolori, eskadry akrobacyjnej włoskich sił powietrznych. Tricolore bazuje na najwyższej specyfikacji Zonda Cinque, zbudowanej na karbonowo-tytanowej ramie z sekwencyjną skrzynią biegów i tytanowymi wydechami. Wyprodukowano jedynie trzy egzemplarze. Serię produkcyjną Zondy zakończył model Zonda HP Barchetta (tylko trzy auta, z których jedno zachowano do osobistej kolekcji Horacio Paganiego, a pozostałe dwa kosztowały 15 mln dolarów). W 2011 roku model Zonda zastąpił Pagani Huayra o mocy 764 KM, produkcja objęła 20 egzemplarzy. W ofercie pojawił się również Roadster (100 sprzedanych egzemplarzy) oraz wersje na specjalne zamówienie. Pagani Huayra jest jedynym oferowanym w sprzedaży modelem.

Dokładna lokalizacja oraz termin otwarcia salonu Pagani w Warszawie nie zostały jeszcze ujawnione.

Czytaj też:
Kultowe Maserati będą dostawać certyfikat autentyczności. Rusza specjalny program

Źródło: IBRM Samar