Wiadomo, jakie auta do budowy kamperów wykorzysta niemiecki gigant. To spora zmiana

Wiadomo, jakie auta do budowy kamperów wykorzysta niemiecki gigant. To spora zmiana

Kampery na bazie Forda
Kampery na bazie Forda / Źródło: Ford
Znany producent kamperów Hymer nawiązał współpracę z Fordem i będzie budował rekreacyjne auta na bazie Transitów i Transitów Custom.

Firmy Ford-Werke GmbH i Erwin Hymer Group ogłosiły, że podpisały umowę ramową na dostawę Fordów – Transita i Transita Custom, jako modeli, na bazie których będą powstawać samochody rekreacyjne i kampery.

Ponadto Ford i EHG uzgodniły strategiczne partnerstwo, które formalizuje wspólny pogląd na przyszłe potrzeby klientów aut rekreacyjnych, regulacje prawne, przepisy dotyczące emisji, elektryfikację, cyfryzację i łączność, a także na integrację systemów asystujących. Ford – jeden z czołowych europejskich producentów lekkich samochodów dostawczych – będzie również współpracował z EHG przy opracowywaniu pojazdów rekreacyjnych marek, które należą do Grupy Erwin Hymer.

Kampery na bazie Forda

Boom na kampery trzeba wykorzystać

Umowa umożliwi obydwu firmom wykorzystanie wzrostu na rynku pojazdów rekreacyjnych, który znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich lat. Z kolei EHG – europejski lider rynku samochodów kempingowych – poszerza w ten sposób bazę dostawców pojazdów i poprawia swoje zdolności produkcyjne, które zostały ograniczone przez kryzys półprzewodników. EHG jest również częścią Thor Industries – największego na świecie producenta pojazdów rekreacyjnych – i jako zaletę postrzega fakt, że Ford produkuje modele z rodziny Transita także w Ameryce Północnej i Chinach.

Od miejskich samochodów rekreacyjnych po duże kampery

Nowa umowa obejmuje dostawę modelu Ford Transit w wersji furgon i jako podwozie do zabudowy, a także samochodu dostawczego Ford Transit Custom kombi, przeznaczonego do przeróbki przez marki EHG na kampery typu van, kampery półzintegrowane i kampery z wnęką. Ford będzie produkować pojazdy dla EHG w zakładzie w Kocaeli w Turcji, które będą dostarczane od 2022 do 2024 roku. Ford zainwestuje w zwiększenie mocy produkcyjnych w fabryce w Kocaeli, a także wzmocni strukturę organizacyjną w różnych europejskich i niemieckich oddziałach.

EHG spodziewa się silnego wzrostu popytu na kompaktowe samochody kempingowe oparte na modelu Transit Custom także dlatego, że ich wszechstronność, zwrotność i rozmiar sprawiają, że świetnie nadają się one do codziennej eksploatacji. Samochody kempingowe z podnoszonym dachem – dostępne z krótkim lub z długim rozstawem osi – stają się coraz popularniejsze, ponieważ umożliwiają korzystanie z, na przykład, wielopoziomowych parkingów i promów.

Czytaj też:
2022 rok będzie rokiem kamperów. Polacy pokochali tę formę spędzania czasu

Źródło: Hymer, Ford
 1

Czytaj także