Gigant branży podwoił dostawy jednego typu samochodów. To jasne, że one są przyszłością

Gigant branży podwoił dostawy jednego typu samochodów. To jasne, że one są przyszłością

Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5 / Źródło: Volkswagen
To był trudny rok dla Volkswagena. Ale niemieckiemu gigantowi udało się w 2021 roku podwoić dostawy elektryków do klientów na całym świecie.

– Volkswagen nie zwalnia tempa elektryfikacji, mimo problemów z dostępnością półprzewodników – powiedział Ralf Brandstätter, szef marki Volkswagen.

W minionym roku Volkswagen dostarczył najwięcej aut elektrycznych w historii – ponad 369 tys. (+73 proc. w porównaniu z 2020). W tej liczbie zawarte są samochody hybrydowe (PHEV), których dostarczono 106 tys. (+33 proc.). Dostawy aut w pełni elektrycznych (BEV) wzrosły w porównaniu z rokiem 2020 niemal dwukrotnie (263 tys. sztuk, +97 proc.). – W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się ID.Buzz, który uzupełni i urozmaici rodzinę samochodów ID. – dodał Brandstätter.

Spadek sprzedaży większości aut

Poza elektrykami nie było jednak kolorowo. Volkswagen w 2021 r. dostarczył niemal 4,9 mln pojazdów klientom na całym świecie. To spadek o ok. 8 proc. w porównaniu z rokiem 2020. W dużym stopniu jest to efekt problemów z dostawami półprzewodników. – Ogromny wpływ na możliwości produkcyjne naszych zakładów miała sytuacja na rynku. Volkswagen mimo trudności z zaopatrzeniem zanotował wysoką sprzedaż. Mamy rekordowy portfel zamówień, na poziomie 543 tys. samochodów w samej Europie, w tym 95 tys. sztuk ID., co pokazuje jasno, że popyt na samochody Volkswagena utrzymuje się na wysokim poziomie – skomentował Klaus Zellmer, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Volkswagen podwoił dostawy samochodów elektrycznych

Udział w rynku w pełni elektrycznych i hybrydowych pojazdów niemal się podwoił w porównaniu z rokiem 2020 (z 4 do 7,5 proc.). W Europie te samochody stanowią 19,3 proc. ogólnej liczby dostarczonych Volkswagenów (w 2020 było to 12,6 proc.). Bardzo duży wzrost zainteresowania elektrycznymi autami odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Niemczech. U naszych zachodnich sąsiadów co czwarty dostarczony Volkswagen jest już ładowany z gniazdka.

W 2021 roku w Chinach dostarczono 77 100 elektrycznych aut, w tym ponad 70 000 stanowiły samochody rodziny ID. Dzięki temu Volkswagen należy do piątki największych dostawców aut BEV w Państwie Środka. Rok 2022 powinien przynieść dalsze wzrosty na tamtejszym rynku. Niemal 17 000 aut elektrycznych sprzedano w USA, to niemal 20-krotny wzrost w porównaniu z rokiem 2020. To pozwoliło osiągnąć Volkswagenowi czwarte miejsce wśród producentów samochodów BEV.

Poszerzanie gamy SUV-ów przynosi korzyści

Segment SUV-ów jest wciąż rozrasta się najszybciej. Volkswagen od wielu lat jest w nim obecny i systematycznie wprowadza kolejne modele. SUV-y stanowią dziś ponad 40 proc. rynku (w 2020 r. było to 34,8 proc.). W USA auta tego typu sprzedają się jeszcze lepiej niż w Europie – trzy na cztery Volkswageny dostarczone klientom w tym kraju to właśnie SUV-y. Dzięki temu sprzedaż w USA rośnie i w 2021 r. była najwyższa od 2013 roku. Golf, mimo trudnej sytuacji związanej z niedoborem półprzewodników, utrzymał w 2021 roku pozycję lidera w sprzedaży nowych samochodów w Niemczech.

Czytaj też:
Volkswagen wprowadza na polski rynek zupełnie nowy model. Znamy już jego ceny

Źródło: VW
 0

Czytaj także