To, że Toyota jest najpopularniejszą marką na świecie, potwierdzają nie tylko globalne wyniki sprzedaży, ale także zainteresowanie internautów. W 2021 roku Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką samochodową w wyszukiwarce Google. Użytkownicy Google, gdy chcieli znaleźć informacje o markach samochodowych, wpisywali Toyotę aż w 31 procentach przypadków. Dane dotyczące wyszukiwania opracował portal Comparethemarket.com.au.
Spora przewaga Japończyków
W 2021 roku prawie jedna trzecia (31 proc.) wszystkich wyszukiwań marek samochodowych w przeglądarce Google na całym świecie dotyczyła Toyoty. Patrząc na wyniki w poszczególnych krajach, Toyota była najczęściej wyszukiwana w 47 z nich. Druga najpopularniejsza marka w przeglądarce Google (BMW) zajęła pierwsze miejsce w 29 państwach. Portal comparethemarket.com.au przeanalizował dane z Google Trends w 154 krajach. Po Toyocie i BMW, na liście Top 10 znaleźli się: Mercedes, Audi, Kia, Hyundai, Tesla, Renault, Ford i Honda.
Skąd to zainteresowanie?
Toyota uważa, że tak ogromne zainteresowanie internautów jej autami to „przede wszystkim efekt bardzo silnej pozycji nie tylko na rynku aut nowych, ale również na rynku wtórnym”. Toyota jest producentem najczęściej kupowanych globalnych modeli, jak Corolla, RAV4 czy Camry, a jednocześnie modeli lokalnych. Internauci wyszukują również używane Toyoty, właściwie pod każdą szerokością geograficzną.
Motorsport tworzy dobrą otoczkę wokół marki
Zainteresowanie użytkowników Google’a wywołują także terenowe jak Land Cruiser czy Hilux oraz auta sportowe – GR Yaris, GR Supra i nowe coupé GR86. Ponadto Toyota jest silnie obecna w motorsporcie na poziomie międzynarodowym, regionalnym i krajowym. Samochody Toyoty wystawiane przez Toyota Gazoo Racing i Toyota Racing Development walczą o zwycięstwo m.in. w WRC, WEC, NASCAR, Rajdzie Dakar czy mistrzostwach świata w rajdach terenowych.
Czytaj też:
Samochód z outletu? Toyota wyprzedaje nowe modele z rocznika 2021. Korzyści są ogromne