Taycan Sport Turismo to najnowszy wariant nadwoziowy elektrycznego samochodu sportowego Porsche – trzeci po limuzynie oraz Cross Turismo. Nowa odmiana jest skierowana do osób, które chcą połączyć codzienną użyteczność Porsche Taycan Cross Turismo z dynamiką jazdy po utwardzonych drogach, jaką daje zwykły Taycan.
Pod koniec lutego 2022 r. na rynek trafi pierwszy członek rodziny Taycan Sport Turismo – wariant GTS. Trzy tygodnie później, w połowie marca, dołączą do niego kolejne wersje. Nowością w ofercie dodatkowego wyposażenia dla Porsche Taycan Sport Turismo jest panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia, czyli elektryczną ochroną przed oślepianiem.
Porsche Taycan Sport Turismo razy 5
Od wiosny 2022 r. nabywcy będą mieli do wyboru pięć wariantów Porsche Taycana Sport Turismo:
-
Taycan Sport Turismo o mocy 240 kW (326 KM), z napędem na tylne koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 280 kW (380 KM). Cena: od 403 tys. zł;
-
Taycan 4S Sport Turismo o mocy 320 kW (435 KM), z napędem na wszystkie koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 360 kW (490 KM). Cena: od 467 tys. zł;
-
Taycan GTS Sport Turismo o mocy 380 kW (517 KM), z napędem na wszystkie koła. Cena: od 578 tys. zł;
-
Taycan Turbo Sport Turismo o mocy 460 kW (625 KM), z napędem na wszystkie koła. Cena: od 666 tys. zł;
-
Taycan Turbo S Sport Turismo o mocy 460 kW (625 KM),, z napędem na wszystkie koła, cena: od 808 tys. zł.
Przyspieszenie topowej wersji na poziomie 2,8 sekundy
Taycan Turbo S Sport Turismo przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 2,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Największym zasięgiem legitymuje się Taycan 4S Sport Turismo – to 498 km w cyklu WLTP. Warianty Sport Turismo należą do najnowszej generacji Porsche Taycan, toteż w wersjach z napędem na wszystkie koła korzystają z bardziej efektywnej strategii działania zespołu napędowego. Przy okazji udoskonalono zarządzanie ciepłem oraz funkcje ładowania.
Oba dostępne akumulatory można naładować od 5 do 80 proc. w 22,5 min. Oznacza to, że na zwiększenie zasięgu o 100 km potrzeba 5 min ładowania.
Wymiary nowego auta
Przestrzeń nad głowami z tyłu Taycana Sport Turismo jest o ponad 45 mm większa niż w Taycanie. Nad siedzeniem kierowcy wygospodarowano dodatkowe 9 mm wysokości. Tylna pokrywa zapewnia łatwy dostęp do bagażnika. Otwór załadunkowy jest znacznie dłuższy (801 mm) i wyższy (543 mm) niż w limuzynie (odpowiednio 434 mm i 330 mm).
Dokładna pojemność tylnego bagażnika zależy od specyfikacji. W połączeniu z nagłośnieniem Sound Package Plus może on pomieścić do 446 l (limuzyna: 407 l), a z audio Bose Surround Sound System (standardowe wyposażenie Porsche Taycan Turbo Sport Turismo) – 405 l. Po złożeniu tylnych siedzeń (składanych w proporcji 60:40) pojemność można zwiększyć do, odpowiednio, 1212 lub 1171 l. Do tego dochodzi jeszcze 84-litrowy przedni bagażnik (tzw. frunk).
Czytaj też:
Zremasterowany, czyli reinterpretacja legendy od 911Garage z podwarszawskich Łomianek
Porsche Taycan Sport Turismo