BMW i Mini z dwucyfrowymi wzrostami w Polsce. Tak dobrze jeszcze nie było

BMW i Mini z dwucyfrowymi wzrostami w Polsce. Tak dobrze jeszcze nie było

BMW serii 2 Active Tourer
BMW serii 2 Active Tourer Źródło:BMW
Ubiegły rok był trudny, naznaczony przez pandemię i kłopoty z dostawami aut. Mimo to BMW osiągnęło w Polsce w 2021 roku 31 proc. wzrostu. Wynik ten jest rekordowy i oznacza ponad czterokrotny wzrost na przestrzeni ostatnich 10 lat.

W ubiegłym roku największą popularnością w portfolio bawarskiej marki cieszyły się modele BMW X3 i X4, wybrane przez 4 463 klientów. Na drugim miejscu znalazło się BMW serii 3 z liczbą 4 084 rejestracji. Podium dopełnili reprezentanci segmentu średniej wielkości SUV-ów: BMW X5 oraz X6 z 3 695 nowymi egzemplarzami.

Sprzedaż BMW serii 1 wyniosła 2 276 rejestracji (+52 proc.), rodziny X1 i X2 - 2 538 szt. (+52 proc.) i BMW serii 2 Gran Coupe - 1 364 szt. (dwukrotność wyniku z 2020 r.). Rejestracje Mini urosły o 26 proc.

W 2021 roku BMW X7 oraz BMW serii 7 były liderami w swoich kategoriach. Zostały zakupione odpowiednio przez 648 i 334 klientów. Ogólny wzrost w segmencie luksusowym wyniósł 16 proc. Na 2022 rok zaplanowano premierę nowego BMW serii 7, w tym w pełni elektrycznej wersji i7.

Wyniki handlowe BMW i Mini w 2021 roku

BMW liderem elektromobilności?

W ciągu najbliższych dziesięciu lat BMW Group planuje wprowadzenie na świecie około 10 milionów samochodów z napędem w pełni elektrycznym. W 2021 r. zelektryfikowane modele BMW Group cieszyły się coraz większą popularnością. Firma zarejestrowała w Polsce 450 w pełni elektrycznych BMW (120 proc. wzrostu) i 140 modeli Mini Cooper SE. Najpopularniejszym modelem elektrycznym BMW było ponownie BMW i3, a za nim znalazło się nowe BMW iX3. W grudniu zarejestrowano 40 egzemplarzy nowego BMW iX. Dobry rezultat osiągnięto także w segmencie premium hybryd typu plug-in z 1 087 samochodami BMW (wzrost o 63 proc.) i 180 Mini.

W ciągu najbliższego roku BMW Group rozszerzy portfolio zelektryfikowanych modeli o BMW i4, w pełni elektryczne BMW i7 oraz BMW X1. BMW serii 5, które odnotowuje wysoki udział w sprzedaży, dołączy do gamy modeli elektrycznych w 2023 r. Pojawią się także: następca Mini Countryman i w pełni elektryczny Rolls-Royce Spectre. W 2023 r. w około 90 proc. obecnych segmentów rynkowych z oferty BMW Group będzie obecny co najmniej jeden w pełni elektryczny model.

Sportowe odmiany BMW

Pojazdy BMW ze znaczkiem M po raz kolejny cieszyły się zainteresowaniem wśród polskich klientów segmentów performance i high performance. Liczba zarejestrowanych modeli BMW M wzrosła o 41 proc., a najpopularniejsza okazała się rodzina M3 i M4.

W 2022 roku wśród najważniejszych nowości BMW M GmbH znajdzie się BMW M240i xDrive Coupe oraz pierwsze BMW M3 Touring i edycja specjalna modelu bazującego na nowym BMW M4 Coupe. BMW iX M60 wprowadza wersję BMW M Power do świata elektromobilności. Do produkcji trafi także najmocniejszy model seryjny BMW M – BMW XM.

Mini w Polsce

Z 2628 zarejestrowanymi pojazdami Mini osiągnęło 26 proc. wzrostu. Najpopularniejszym modelem został po raz kolejny Mini Countryman z 748 rejestracjami - liczbą o 31 proc. większą niż rok temu. Wersje performance Mini spod znaku John Cooper Works kupiło 317 klientów (31 proc. wzrostu, 12 proc. udziału w sprzedaży marki). Mini odnosi sukcesy także w segmencie pojazdów zelektryfikowanych: Mini Cooper SE znalazł 140 nabywców. Lliczba właścicieli Mini Cabrio wzrosła o 57 proc. W 2022 r. sieć dealerska Mini zostanie rozbudowana do 26 salonów, o 10 więcej niż na początku 2021 r.

Dynamiczny rok BMW Motorrad

BMW Motorrad pozyskało 2 286 nowych właścicieli motocykli, a marka odnotowała wzrost o 30 proc., ponownie zapewniając sobie pozycję lidera w klasie powyżej 500 cm3. Największym zainteresowaniem motocykle BMW Motorrad cieszyły się także w segmentach Adventure i Tour. W 2022 r. na fanów dwóch kół czeka reprezentant miejskiej mobilności, elektryczny skuter CE 04 i nowa rodzina motocykli turystycznych K 1600.

Czytaj też:
Motocyklowy rok 2021. Ile Polacy kupili jednośladów?

Źródło: BMW