Dysponujący mocą systemową 843 KM i maksymalnym systemowym momentem obrotowym przekraczającym 1400 Nm, Mercedes-AMG GT 63 S E Performance jest najmocniejszym modelem firmy. Czterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach, a jednocześnie najmocniejszy do tej pory seryjny model z Affalterbach. Połączenie 4,0-litrowego silnika V8 biturbo z jednostką elektryczną zapewnia mu wyjątkowe osiągi.
Z okazji debiutu do oferty trafia specjalna seria AMG Special Edition z lakierem AMG Green hell magno oraz licznymi specjalnymi akcentami na zewnątrz i we wnętrzu. Mercedes-AMG GT 63 S E Performance jest już dostępny w sprzedaży w Polsce, w cenie od 993 900 zł. Seria AMG Special Edition wymaga 103 312 zł dopłaty. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach w kwietniu 2022 r.
Auto ma niezależny zespół napędowy z jednostką elektryczną i akumulatorem przy tylnej osi. W przypadku AMG GT 63 S E Performance układ składa się z 4,0-litrowego silnika V8 biturbo z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, akumulatora opracowanego przez AMG oraz w pełni zmiennego napędu na cztery koła AMG Performance 4Matic+. Moc systemowa 843 KM i maksymalny systemowy moment obrotowy ponad 1400 Nm umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,9 s. Po mniej niż 10 s prędkość przekracza już 200 km/h. Przyspieszenie kończy się dopiero przy 316 km/h.
Nowy topowy wariant w gamie AMG GT 4-drzwiowe Coupé oferuje bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.:
-
Zawieszenie AMG Ride Control+, które za sprawą bezstopniowo regulowanych nadciśnieniowych zaworów bezpieczeństwa w ciągu kilku milisekund dostosowuje siłę tłumienia każdego koła do aktualnej sytuacji.
-
Programy jazdy AMG Dynamic Select – od trybu Sport+, służącego do szczególnie dynamicznej jazdy, po ustawienie Comfort, zapewniające łagodne tłumienie.
-
Zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy AMG Dynamics, który wpływa m.in. na strategię działania elektronicznego systemu kontroli stabilności ESP, napędu na wszystkie koła i elektronicznie sterowanego tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
-
Ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy.
Dodatkowo płatne opcje
Podobnie jak pozostałe odmiany AMG GT 4-drzwiowego Coupé nowa hybryda jest oferowana z szeroką gamą opcji. Oto wybrane elementy:
Ekskluzywna edycja AMG Special Edition (103 312 zł) z lakierem AMG Green hell magno, 21-calowymi kutymi obręczami AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze czarnym, z polerowanym rantem, a także z pakietami AMG Night i AMG Night II (wybrane elementy zewnętrzne w kolorze czarnym lub ciemnym chromie plus czarna folia ponad progami). Do wyboru są pakiet aerodynamiczny AMG lub pakiet zewnętrznych elementów nadwozia z włókien węglowych AMG Karbon. W kabinie, dzięki elementom takim jak sportowe fotele obszyte dwukolorową skórą nappa (czarna/perłowa szarość tytanu) z żółtymi, kontrastowymi przeszyciami lub fotele AMG Performance (opcja), a także elementy ozdobne AMG wykończone lakierem fortepianowym albo, na życzenie, z włókien węglowych. Ekskluzywność edycji podkreślają emblemat Edition we wnętrzu oraz podświetlane nakładki progów.
Opcje specjalne
Dla AMG GT 63 S E Performance dostępna jest również luksusowa edycja Special Edition (79 827 zł) z lakierem w kolorze czerwieni rubelitu. Obejmuje ona m.in. pakiet elementów nadwozia z błyszczącym, chromowanym wykończeniem oraz srebrne, wykończone na wysoki połysk 21-calowe kute felgi AMG z pięcioma podwójnymi ramionami.
Walory nowej hybrydy AMG mogą podkreślać m.in. sportowe opony (3387 zł), pasy bezpieczeństwa w kolorze żółtym lub czerwonym (2258 zł) oraz podsufitka z mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym (9033 zł). Ponadto nabywcy mają do wyboru dwa atrakcyjnie skomponowane pakiety wyposażenia: Premium za 5736 zł (obejmuje pakiet pamięci ustawień przednich foteli, pakiet ochrony przed kradzieżą Urban Guard Plus, tapicerkę z czarnej skóry nappa i nagłośnienie Burmester surround) oraz Premium Plus za 34 720 zł (elementy pakietu Premium plus dach panoramiczny, pakiet wielokonturowych przednich foteli, wyświetlacz head-up, klimatyzacja automatyczna Thermotronic, wentylowane przednie fotele, asystent wnętrza MBUX).
Czytaj też:
Toyota ma dla nas niespodziankę. To coś mocnego, GR GT3