Bestsellerowy model Hyundai’a będzie mocniejszy. Otrzyma nową baterię, ale to nie wszystko

Bestsellerowy model Hyundai’a będzie mocniejszy. Otrzyma nową baterię, ale to nie wszystko

Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 Źródło:Hyundai
Model Ioniq 5 Hyundai’a będzie dostępny z nowym akumulatorem o pojemności 77,4 kilowatogodziny. Pojawią się też opcjonalne cyfrowe lusterka boczne oraz inteligentne tłumiki drgań, poprawiające pracę zawieszenia i właściwości jezdne auta.

Hyundai udoskonala wielokrotnie nagradzany model Ioniq 5, wprowadzając zmiany dla roku modelowego 2023. Model ten będzie teraz wyposażony w nową baterię 77,4 kWh. Ponadto samochód będzie oferował szereg nowych funkcji, które poprawią wrażenia z jazdy tym w pełni elektrycznym SUV-em, w tym system utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora i cyfrowe lusterka.

W lutym 2021 roku na całym świecie Hyundai wprowadził na rynek model Ioniq 5. Pierwszy model oparty na dedykowanej pojazdom elektrycznym platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP). Ioniq 5 okazał się popularny zarówno wśród dziennikarzy, jak i klientów Hyundai’a. W ubiegłym roku Ioniq 5 zdobył w całej Europie 30 wyróżnień i nagród branżowych, w tym prestiżowy tytuł German Car of the Year. Jest także finalistą nadchodzącego plebiscytu Car of the Year 2022.

Ioniq 5 odniósł ogromny sukces w ciągu 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek, zarówno pod względem sprzedaży, jak i budowania wizerunku marki. Segment staje się coraz bardziej konkurencyjny, a my będziemy oferować jeszcze lepsze funkcje, aby bronić naszej pozycji lidera technologii w branży motoryzacyjnej - powiedział Andreas-Christoph Hofmann, wiceprezes ds. marketingu i produktu w Hyundai Motor Europe.

Nowe lusterka w opcji

Po raz pierwszy Ioniq 5 będzie również wyposażony w cyfrowe lusterka wewnętrzne i zewnętrzne. Cyfrowe lusterko wewnętrzne (DCM) optymalizuje widoczność, zapewniając niezakłócony, panoramiczny widok tego, co dzieje się za samochodem. Kamera systemu DCM jest zainstalowana pod tylnym spojlerem Ioniq 5.

Udoskonalony Hyundai będzie również oferował cyfrowe lusterka boczne (DSM). Ta zaawansowana technologia, dostępna już dla modeli Ioniq 5 sprzedawanych w Korei, teraz będzie po raz pierwszy dostępna również w Europie. Technologia DSM zmniejsza opór powietrza i zapewnia wyraźny obraz z boków i z tyłu, nawet przy złej pogodzie.

Akumulator będzie efektywniejszy

Tymczasem nowa funkcja systemu utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora umożliwi automatyczne dostosowanie temperatury akumulatora podczas podróży. Ma to na celu zapewnić optymalne warunki ładowania po dotarciu do punktu ładowania. Gwarantuje to lepszą wydajność ładowania przy niskich temperaturach otoczenia. Funkcja ta aktywuje się automatycznie, gdy punkt ładowania zostanie wprowadzony do systemu nawigacji pojazdu.

Natomiast zastosowanie inteligentnych tłumików drgań (SFD) poprawi reakcję zawieszenia przedniej i tylnej osi, zwiększając komfort jazdy.

Ioniq 5 z roku modelowego 2023 będzie dostępny dla klientów w Europie w drugiej połowie 2022 roku.

Czytaj też:
Piekło zamarzło. Koreańskie auto zostało Samochodem Roku 2022 w Niemczech

Źródło: Hyundai